افشاگر اسرار درونی آل سعود ناگفته های جدیدی از علت استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان فاش کرد.

راز استعفای سعد حریری از زبان افشاگر اسرار درونی آل سعود

به گزارش قدس آنلاین، مجتهد افشاگر اسرار درونی آل سعود در واکنش به استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان آورده است: داستان به سناریویی مربوط می شود که از سویی محمد بن سلمان برای نگه داشتن وی در ریاض و باج گیری از وی صورت گرفت زیرا وی نمی توانست حریری را در ریاض نگه دارد در حالی که وی نخست وزیر لبنان باشد به ویژه که وی تابعیت عربستانی  دارد و عربستان می تواند به عنوان یک شهروند با وی تعامل کند.

وی تاکید کرد: بیانیه ای که وی قرائت کرد برایش نوشته شده بود و وی از محتوای آن خبری نداشت و راضی نبود زیرا چگونه ممکن است که یک رهبر سیاسی از پایتخت کشور دیگری استعفا کند؟ علت واقعی برای بازگردانیدن وی به ریاض جمع کردن وی با شاهزادگان و تاجران بازداشت شده با هدف باج گیری از وی و بازگردانیدن اموال وی در خارج که مرتبط با لبنان نیست، بود.

مجتهد تشریح کرد: اما درباره رابطه با ایران، حریری بسیار خرسند و خوش بین در دیدار اخیرش با ولایتی بود و وی بینش و التزام لازم در این زمینه برای دشمنی با ایران را ندارد. بر اساس اطلاعات نهادهای امنیتی سعودی، خطر گروههای تکفیری برای حریری بیش از حزب‌الله است؛ چرا که آن‌ها حریری را عامل ضعیف شدن خود در مقابل حزب‌الله می‌دانند. بحث ترور حریری نادرست است زیرا به نفع حزب الله نیست که حریری را ترور کند.

وی بیان کرد: همه موضوع این است که وی به ریاض بازگردانیده و سمتش از وی گرفته شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.