سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با بیان اینکه پاریس موضع اتخاذ شده توسط آمریکا درباره ایران در موضوع حمله موشکی یمن را جدی می‌گیرد، گفت: تهران باید از قطعنامه‌های شورای امنیت پیروی کند.

موضع آمریکا درباره نقض قطعنامه‌ها توسط ایران را جدی می‌گیریم

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور اتهامات اخیر آمریکا درباره نقض دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل توسط ایران در حمله موشکی اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن به یک هدف نظامی در ریاض را جدی گرفته و از ایران می خواهد تا از تعهدات بین الملی خود در این خصوص پیروی کند.

«الکساندر جئورجینی» (Alexandre Georgini) معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز در واکنش به مواضع خصمانه روز گذشته «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران گفت: ما شواهد ارائه‌ شده از سوی آمریکائی‌ ها را جدی می‌ گیریم و پایبندی ایران به تمام تعهدات بین‌ المللی از جمله ممنوعیت های انتقال سلاح بر اساس قطعنامه های 2216 و 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را بسیار مهم تلقی می کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در عین حال از پاسخگوئی به سؤالی درباره اینکه آیا پاریس از اتخاذ اقدامات عملی علیه ایران در شورای امنیت حمایت می‌کند یا خیر، خودداری کرد.

لازم به ذکر است، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز گذشته با تکرار مواضع خصمانه این کشور علیه تهران با طرح ادعائی واهی اعلام کرد که ایران قطعنامه‌ های شورای امنیت را نقض کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با متهم ساختن ایران به ارسال موشک برای ارتش و کمیته های مردمی در یمن، از این نهاد بین المللی خواسته بود تا تهران را مسئول نقض دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کند.

وی با اشاره به اقدام دفاعی و تلافی جویانه سه روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن در شلیک یک فروند موشک بالستیک به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض در واکنش به نزدیک به سه سال تهاجم بی قفه ریاض به غیرنظامیان بی دفاع یمنی، بدون ارائه هرگونه مدرک و سندی درباره دخالت ایران در این رویداد گفته بود: این موشک پیش از این در یمن وجود نداشت!

«نیکی هیلی» ادامه داد: لذا از سازمان ملل و شرکای بین المللی مان می خواهیم تا اقدامات لازم برای مسئول دانستن ایران در قبال اینگونه اقدامات را به انجام برسانند.

شایان ذکر است، شنبه هفته جاری یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که به تلافی تهاجم گسترده ریاض به یمن، یک فروند موشک بالستیک دور برد از نوع «برکان» به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض شلیک شده است.

بنا بر اعلام یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، این موشک به هدف نظامی مورد نظر اصابت کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.