اهواز_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، بر ضرورت تخصیص اعتبارات عمرانی به کتابخانه های استان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر بتوانیم اعتبارات را در این مسیر هدایت کنیم بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی که با آن درگیر هستیم، مرتفع می شود.

ضرورت تخصیص اعتبارات عمرانی به کتابخانه های عمومی خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، محمد جوروند، صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۰ تا ۲۶ آبان، گفت: در این راستا اداره کل کتابخانه عمومی برنامه های خوب، وزین و سودمندی را برای اهل کتابخانه ها و کتابخوانی تعریف کرده است.

وی بر برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه های استان تاکید کرد و افزود: با توجه به فعالیت ۲۱۷ کتابخانه در استان لازم است در خصوص تخصیص اعتبارات عمرانی به این بخش اهتمام ویژه ای از سوی استانداری صورت گیرد.

جوروند، اضافه کرد: با توجه به اهمیتی که کتابخانه ها در مناطق مختلف دارند ضروریست اعتبارات ویژه تری به این بخش تخصیص داده شود ضمن اینکه لازم است در مناطق حاشیه ای و کم توسعه یافته استان که تعداد آنها هم زیاد است در خصوص احداث کتابخانه اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه ها می توانند موقعیت استراتژیکی در حوزه توسعه فرهنگ، ادب و هنر در مناطق مختلف داشته باشند، تصریح کرد: امروزه کتابخانه ها تنها محلی برای مبادله کتاب نیستند بلکه این مکان ها تبدیل به مراکز فرهنگی و هنری شدند که رویدادهای مهمی در آنها رخ می دهد.

وی عنوان کرد: در جاهایی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف نشده، کتابخانه ها با توجه به این همه نگاهی که در حوزه فرهنگ و تاثیرگذاری فرهنگ و ارتقای فرهنگی عمومی مناطق مختلف دارند، می توانند این بار سخت و سنگین فرهنگی را بر دوش بکشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اذعان داشت: به همین منظور ضرورت تخصیص اعتبارات چشم گیر در این حوزه احساس می شود و اگر بتوانیم اعتبارات را در این مسیر هدایت کنیم بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی که با آن درگیر هستیم، قابل حل است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون های پرورش فکری، آموزش و پرورش، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های گسترده ای در این حوزه دارند ولی ضرورت تقویت کل کتابخانه های عمومی امری حیاتی بوده است.

جوروند، خاطر نشان کرد: لازم است در بحث تخصیص اعتبارات مقداری دقیق تر و رویدادهای کتاب و کتابخوانی را گستره تر ببینیم و همه ما نسبت به توسعه مقوله مقدس کتاب و کتابخوانی دراستان تلاش کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.