مشهد- در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره رسانه ابوذر، بر نیاز فضای رسانه‌ای استان به جشنواره‌ای در طراز ملی با اهداف و چشم‌انداز بومی تأکید شد.

نیاز خراسان رضوی به جشنواره رسانه‌ای در وزن ملی و اهداف بومی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره رسانه‌ای ابوذر، جلسه سیاست‌گذاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در خراسان رضوی امروز به میزبانی مدیرکل صداوسیما استان برگزار شد.
در این جلسه، مدیرکل سازمان صداوسیما خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این جلسه، اظهار کرد: فضای رسانه‌ای خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های مختلفی همچون خبر، تولیدات نمایشی، مستندهای تصویری و دیگر قالب‌های محتوایی است که می‌تواند به اشکال مختلف، به نیازهای جامعه بپردازد.
محسن نصرپور افزود: برخی موضوعات مبتلابه استان نیز باید دیده شود که بخش‌های متنوع جشنواره می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.
وی با اشاره به حجم تولیدات صوتی و تصویری در استان، گفت: بعد از تهران، بیشترین مراکز موسیقی مجاز در مشهد فعال است که متأسفانه این ظرفیت دیده نشده، علاوه بر آن،  بیشترین اتهام به خراسان رضوی وارد است که با موسیقی همراه نیستند درحالی‌که بیشترین تولیدات موسیقی در بین استان‌های کشور، مربوط به خراسان رضوی است؛ این جشنواره می‌تواند بیان‌کننده ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان باشد.
در ادامه، عباس محمدیان با اشاره به جایگاه خراسان رضوی به‌عنوان دومین قطب رسانه‌ای کشور، اظهار کرد: با توجه به این جایگاه، متأسفانه جشنواره‌ای در وزن جایگاه رسانه‌ای استان وجود ندارد.
وی ادامه داد: سال گذشته این جشنواره با کیفیت پایین برگزار شد اما امسال برنامه متفاوتی پیش‌بینی‌شده که بتوان با استفاده از بستر جشنواره ابوذر، تمام جریان‌های رسانه فارغ از گرایش‌های سیاسی، بتوانیم رسالت ذاتی رسانه را به منصه ظهور برسانیم.
مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوی، هدف از برگزاری این جشنواره را هم‌افزایی جریان رسانه انقلاب است دانست و گفت: دو نگاه کلان در جریان برگزاری این جشنواره وجود دارد که با توجه به شکل نگرفتن اتفاقات خوب حاصل از جمع رسانه‌ها، تلاش می‌شود به بهانه برگزاری این جشنواره، اختلافی که در بدنه برخی رسانه‌ها وجود دارد، کنار گذشته شود و هم‌افزایی جمعی بین رسانه‌ها شکل بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: وجه تمایز جشنواره ابوذر در دوره دوم، دخیل شدن همه رسانه‌های استان در جریان برگزاری آن است، تلاش شد همه جریان‌های رسانه حتی سایت‌های خبری، شهروند خبرنگارها و شبکه‌های اجتماعی خبری که فعال هستند، دعوت‌شده و نقشی در این جشنواره ایفا کنند.
دبیر جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز در تشریح قالب‌ها و اهداف توجه به آن، اظهار کرد: متأسفانه آثار فاخری که در رسانه‌ها تولید می‌شود و کارهای ارزشمندی است، آن‌طور که باید خبرنگاران را اقناع نمی‌کند و دیده نمی‌شود؛ خبرنگار و عامل تولید رسانه‌ای، زحمت می‌کشد اما در فضای رسانه‌ای به‌اندازه ارزش آن تولید، دیده نمی‌شود.
وی با بیان این‌که چنین جشنواره‌هایی به دیده شدن آثار فاخر خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کمک می‌کند، ادامه داد: بسیاری از تعابیر همچون این‌که این خبر، گزارش یا عکس، جشنواره‌ای هست نیز در بین جامعه رسانه استفاده می‌شود.
سید ناصر نعمتی افزود: جای جشنواره‌ای که بتواند از تولیدات فاخر استان حمایت کند در خراسان رضوی خالی بود؛ اولین هدف، تقدیر از تولیدات برتر استان است.
وی به اهمیت ارتباط مداوم و مؤثر نخبگان رسانه استان با یکدیگر و جشنواره‌هایی همچون جشنواره ابوذر اشاره کرد و گفت: این تولیدات برتر توسط نخبگان رسانه‌ای تولید می‌شود که کمتر در مباحث رسانه‌ای از آنان یاد می‌شود، حمایت از نخبگان رسانه‌ای و برنامه‌ریزی آتی برای حمایت از تولیدات فاخر و تداوم آن، دیگر هدف برگزاری این جشنواره است.
سید علی علوی، سردبیر روزنامه خراسان نیز در این جلسه با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره در استان، گفت: ارتباط بین محتوای جشنواره و اسم آن، نکته بسیار مهمی است که می‌تواند به ثمربخش بودن آن کمک کند.
وی، موضوعاتی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی و فرهنگ رضوی را دارای اهمیت دانست و اضافه کرد: با نگاه به این موضوعات می‌توان غنای محتوایی بهتری به جشنواره بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.