دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: امسال ۸ کشور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک حضور خواهند داشت.

۸ کشور در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک حضور خواهند داشت

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با معرفی نمایش های بخش بین الملل، کارگاه های آموزشی، چاپ کتاب، سایت جشنواره و هیئت های داوری، پیش از ظهر شنبه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی همدان برگزار شد.

مریم کاظمی در این نشست نمایش‌های راه یافته به بخش بین‌الملل جشنواره را معرفی کرد و گفت: امسال ۸ کشور در جشنواره حضور دارند و از این تعداد ۴ گروه در بخش مسابقه بین‌الملل به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: در بخش بین الملل نمایش های «خاطرات جوجه اردک زشت» از ایتالیا، «بز بازیگوش» از جمهوری آذربایجان، «مایناتور» از فرانسه، «تک نوازی دو نفره» از دانمارک، «داستان کریستال» از روسیه، «شین شان شو» از آلمان، «نوازنده کوچک» از کره جنوبی و «نصف گوش» از ترکمنستان به اجرا در خواهند آمد.

برگزاری ۴ کارگاه آموزشی همزمان با برپایی جشنواره

مریم کاظمی در بخش دیگر این نشست درباره کارگاه‌های آموزشی جشنواره بیست و چهارم توضیح داد: در طول برگزاری جشنواره کارگاه تخصصی نمایشنامه‌نویسی توسط سعید اسدی و کارگاه آموزشی ویژه مربیان و مدرسان توسط مهدیه مهدوی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دو مدرس خارجی نیز در این دوره کارگاه آموزشی در جشنواره خواهند داشت، گفت:  «هنینگ فن گاف» از کشور آلمان که یکی از مدرسان شناخته شده تئاتر در سطح بین‌المللی است در این دوره کارگاه آموزش ویژه متخصصین حوزه نمایش برگزار می کند و کارگاه عملی آموزشی گری فریدمن از آلمان نیز برای دانش اموزان و مربیان برگزار خواهد شد.

حضور ۱۴ هنرمند شناخته شده تئاتر در داوری بخش های مختلف

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در ادامه به معرفی داوران بخش های مختلف جشنواره پرداخت و گفت: بخش تئاتر خیابانی توسط فاتح بادپروا، منوچهر اکبرلو و فریبا چوپان نژاد داوری خواهد شد. حسین صفی، پرستو گلستانی و افسانه زمانی نیز داوران بخش خردسال این دوره از جشنوره خواهند بود.

وی در معرفی داوران بخش بین الملل نیز افزود: در بخش بین الملل سه متخصص شناخته شده تئاتر قضاوت آثار جشنواره را بر عهده دارند که شامل هنینگ فن گاف، حمیدرضا نعیمی و اردشیر صالح پور می شود.

دبیر جشنواره بیست و چهارم حسین محب اهری، بابک محمدی، مریم سعادت، احمد بیگلریان و رضا فیاضی را اعضا هیئت داوران بخش مسابقه ایران معرفی کرد.

مریم کاظمی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص دعوت از مهمانان خارجی گفت: سعی کردیم از چهره های شناخته شده به عنوان مهمان دعوت کنیم تا در طول برگزاری جشنواره هنرمندان تئاتر، سینما و مربیان آموزش این حوزه بهره‌برداری لازم را از حضور این مهمانان داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کودکان زلزله زده کرمانشاه هم سهمی از این جشنواره خواهند داشت، گفت: یکی از نمایش های انتخاب شده برای بخش خیابانی جشنواره از کرمانشاه است و این گروه بعد از زلزله سرپل ذهاب برای کودکان و نوجوانان این شهر نمایش اجرا کرد.

تئاتر مانند سایر درس ها باید در سیستم آموزشی قرار بگیرد

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در خصوص بخش دانش‌آموزی نیز گفت: معتقدم تئاتر هم مانند سایر درس ها باید در سیستم آموزشی قرار بگیرد، من مدیر موقتی هستم و اگر برنامه ریزی هم برای این بحث داشته باشم محدود است، این موضوع به برنامه ریزی کلان و گسترده نیاز دارد. هدف من این است که دایره دید دانش آموزان نسبت به هنر تئاتر گسترده شود.
این کارگردان تئاتر عنوان کرد:از طریق هنرهای نمایشی می‌توانیم مکانیسمی طراحی کنیم که کودک و نوجوان با لذت همه چیز را بیاموزد و اگر بخواهیم تئاتر در کشور ما حداقل تا ۱۰ سال آینده رشد داشته باشد؛ باید به تئاتر دانش‌آموزی توجه کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.