رشت- توزیع انواع فرآورده های نفتی در استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه با سه درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیارد و ۸۶ میلیون و ۹۷۳ هزار لیتر رسید .

بیش از یک میلیارد لیتر انواع فرآورده های نفتی در استان گیلان مصرف شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان،  بنزین مصرفی در گیلان طی ۲۴۶ روز امسال ؛ ۷۶۶ میلیون و ۵۱۴ هزار لیتر بوده که مصرف این فرآورده نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰/۹ درصد افزایش را نشان می دهد .

در بازه زمانی یاد شده مصرف بنزین معمولی ۷۲۶ میلیون و ۹۴۳ هزار لیتر و مصرف بنزین سوپر نیز ۳۹ میلیون و ۵۷۱ هزار لیتر رسیده است.

همچنین در این مدت مصرف ۲۴ میلیون و ۶۹ هزار لیتر فرآورده نفت سفید حاکی از کاهش ۵۳/۴۱ درصد این فرآورده نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که پایش مصرف کنندگان این فرآورده نفتی و گسترش شبکه گاز از دلایل اصلی این کاهش مصرف می باشد .

در هشت ماه ابتدای امسال مصرف نفتگاز غیر نیروگاهی ۲۶۱ میلیون و ۱۹۵ هزار لیتر بوده  که از کاهش ۷۰/۴ درصدی مصرف آن نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

مصرف گاز مایع استان گیلان از ابتدای سال تا پایان آبان ماه امسال  ۳۵ هزار و ۱۹۵ تن بوده  که در قیاس با هشت  ماه سال پیش  ۸۱/۱۳ درصد کاهش دارد .

شایان ذکراست طی هشت ماه امسال ۲۲۳ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۸۰۲ مترمکعب cng  (گاز فشرده طبیعی) به خودروهای دوگانه سوز استان گیلان تزریق شده  است .

گفتنی است باتمهیدات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در راستای ذخیره سازی سوخت دوم نیروگاههای رشت ، پره سر و لوشان برای ماههای پایان سال  طی هشت ماه امسال ۲۴۴  میلیون و ۹۲۸ هزار لیتر نفتگاز ارسال گردید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۱/۱۲۸ درصد همراه بوده است .

از مجموع ۲۴۴ میلیون و ۹۲۸ هزار لیتر نفتگاز نیروگاهی توزیع شده در استان ، ۱۵۲ میلیون و ۱۳۰ هزار لیتر به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت ،  ۶۹ میلیون و ۸۷۵ هزار لیتر به نیروگاه پره سر و ۲۲ میلیون و ۹۲۳ هزار لیتر نفتگاز به نیروگاه لوشان  ارسال گردید که به ترتیب افزایش بالغ بر ۵۵/۱۲۶  و  ۷۲/۷۳ درصدی این نیروگاهها را نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است .    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.