سخنگوی هیأت مذاکره کننده معارضان سوری گفت تا زمانی که ماهیت نشست گفتگوی ملی سوری در سوچی مشخص نشود در خصوص مشارکت یا عدم حضور در این نشست تصمصم گیری صورت نخواهد گرفت.

معارضان سوری:فعلا در باره مشارکت در نشست سوچی اعلام موضع نمی کنیم

به گزارش قدس آنلاین، «یحیی العریضی» سخنگوی هیأت مذاکره کننده معارضان سوری اعلام کرد که معارضان سوری فعلا موضع خود را در خصوص گفتگوهای ملی سوری در سوچی بیان نمی کنند و منتظر هستند تا ابتدا ویژگی و ماهیت این نشست مشخص شود و بعد از آن در خصوص مشارکت یا عدم مشارکت در آن تصمیم گیری خواهند کرد.

العریضی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد: ابتدا اسم این نشست، نشست ملل سوری بود، بعد به نشست حمیمیم تغییر نام دارد حالا هم چند بار برگزاری آن به تعویق افتاده است که نشان می دهد ایده برگزاری آن مستحکم نیست.

وی ادامه داد که اگر قرار است این نشست مطالبات اساسی و مشروعیت بین المللی را از بین ببرد این مسأله خوشایند نیست و اگر روس ها واقعا برای رسیدن به راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه جدی هستند به نظر می رسد باید از استفاده از این تکنیک ها خودداری کرده و در روند مذاکرات ژنو مشارکت داشته باشند زیرا این همان مسیری است که به راهکار سیاسی در سوریه منجر خواهد شد.

العریضی در خصوص موضوعاتی که قرار است در جریان گفتگوهای سوریه در ژنو مورد بررسی قرار بگیرد هم گفت که ۴ محور موضوعی مشخص شده است که یکی دولت، دیگری قانون اساسی، انتخابات و مسأله مبارزه با تروریسم خواهد بود.

در حالی که معارضان اعلام کرده بودند آماده مذاکره مستقیم با دولت سوریه هستند، وی نیز تأکید کرده که بعید نیست در این دور از مذاکرات ژنو دولت و معارضان به صورت مستقیم باهم مذاکره کنند.

فقط دو روز بعد از پایان نشست معارضان سوری در ریاض، هشتمین دور مذاکرات ژنو از شب گذشته در ژنو آغاز شده است و هیأت معارضان سوری و دولت سوریه نیز وارد ژنو شده اند. شب گذشته اولین جلسه مشورت ها میان هیأت معارضان سوری به ریاست «نصر الحریری» و «استفان دی میستورا» فرستاده سازمان ملل برگزار شد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.