در لایحه بودجه سال آینده عوارض خروج از کشور برای هر نفر۲۲۰ هزار تومان تعیین شده که نسبت به ۷۵ هزار تومان سال قبل تا ۱۱۵ هزار تومان رشد دارد.

آخرین وضعیت خرید خدمت در سال۹۷/عوارض خروج از کشور سه برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، لایحه بودجه سال ۹۷ کشور صبح امروز از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و در این بودجه پیشنهادی، نیروی انتظامی شاهد رشد قابل توجه بودجه(رشد ۴۰درصدی) بوده است.

در واقع در این لایحه با احتساب بودجه هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، عدد بودجه به رقم ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که بودجه تقدیمی نیروی انتظامی در سال گذشته ۷۴۲۵ میلیارد تومان بود که بعد از صحبت ها و اعتراضات نمایندگان این عدد به ۹۰۲۶ میلیارد تومان برای سال جاری رسید.

افزایش چشمگیر عوارض خروج از کشور

در حال حاضر عوارض خروج از کشور، برای سفرهای زیارتی، ۳۵هزار تومان و برای سفرهای غیرزیارتی، ۷۵هزار تومان است.

اما طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور برای سال آینده حدود ۱۱۷۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در دو بخش تامین می‌شود. عوارض خروج برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان و عوارض خروج زائرین حج تمتع و عتبات عالیات ۱۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

روند دریافت عوارض خروج به این صورت است که برای سفر اول برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان دریافت می‌شود. در سفر دوم ۵۰ درصد به این عوارض اضافه شده و رقم به ۳۳۰ هزار تومان می‌رسد. در سفر سوم و سفرهای بعدی نیز عوارض تا صد در صد افزایش خواهد داشت.

از عوارض دریافتی خروج مسافر از کشور، مبلغ ۴۰ هزار تومان برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص پیدا می‌کند.

کاهش بودجه مرزبانی ناجا

افزایش بودجه نیروی انتظامی در حالی از سوی دولت در نظر گرفته شده است که بودجه فرماندهی مرزبانی ناجا به شدت افت داشته و بودجه مصوب حدود ۱۶۰ میلیارد تومانی سال جاری، به ۱۰.۶ میلیارد تومان رسیده است که بیش از ۹۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ادامه خرید خدمت در سال ۹۷

همچنین در لایحه بودجه تقدیمی دولت آمده است کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.

این در حالی است که پیش از این مراجع مسئول در موضوع خدمت وظیفه عمومی عنوان کرده بودند که معافیت به ازای پرداخت جریمه غیبت سربازی، در سال ۹۷ اعمال نخواهد شد و پرداخت جریمه غیبت تنها در سال جاری امکان پذیر است.

افزایش ۳۰ هزار تومانی تعویض پلاک

هزینه تعویض پلاک خودرو با ۳۰ هزار تومان افزایش به ۱۰۰ هزار تومان رسید.

در جدول شماره ۱۶ تعرفه های درآمدها، هزینه تعویض پلاک خودرو مبلغ ۱۰۰ هزار تومان شده است. هزینه تعویض پلاک موتور سیکلت مبلغ ۲۵ هزار تومان و هزینه صدور گواهینامه رانندگی هوشمند ۲۰ هزار تومان معین شده است. همچنین جریمه تعویق در تعویض گواهینامه فاقد اعتبار به ازای هر سال مبلغ ۷۵۰۰ تومان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.