خرم‎آباد- کارگاه آموزشی آشنایی با جنگ نرم و راه های مقابله با آن با حضور اعضای کانون منادیان بصیرت لرستان در این مرکز برگزار شد.

نفوذ، جدیدترین حربه استکبار جهانی برای غلبه بر اذهان جوامع اسلامی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این کارگاه، علی حیدر امیری، استاد مباحث جنگ نرم با بیان اینکه نزدیک به سی سال است که جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی آغاز شده است گفت: از سال ۶۸ تاکنون که دوران پس از رحلت امام(ره) بوده است دشمن با ترفندهای مختلف در صدد ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از بدو زعامتشان بر حکومت اسلامی بارها با مطرح کردن جریان های تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگ، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم و اخیراً نفوذ، حساسیت، تیزبینی و مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمن را به مسئولین و جوانان گوشزد کرده اند.

امیری اشاره کرد: از سال۵۷ شمسی تاکنون استکبار جهانی تلاش های زیادی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی کرده است از جمله کودتای نوژه، ماجرای طبس، جنگ تحمیلی و تطمیع منافقین برای ترور و ایجاد رعب و وحشت در کشور.

وی افزود: مقاومت مردم ایران در برابر اقدامات سخت دشمن منجر به زمینه چینی استکبار جهانی برای راه اندازی جنگ نرم شد که تأثیر آن صدها برابر اقدامات خصمانه گذشته است.

عضو هیئت منصفه مطبوعات لرستان با بیان اینکه مهمترین ابزار دشمن در عرصه جنگ نرم رسانه ها هستند اظهار کرد: جنگ رسانه ای و فرافکنی در اذهان و افکار عمومی و سیاه نمایی هایی که رسانه های آمریکایی و بعضاً اروپایی ایجاد کرده اند ما را برآن میدارد که اقدامات پیشگیرانه و تقابلی داشته باشیم.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه جنگ نرم را نباید صرفاً از طریق رسانه ها پیگیری کرد تصریح کرد: جنگ نرم در حوزه اقتصادی منجر به پدیده هایی همچون تحریم، تطمیع، تهییج و.. در عرصه اقتصاد بین المللی شده است به طوری که رگه های کاهش قیمت نفت در منطقه را باید در جنگ روانی استکبار پی گرفت.

امیری توافق ایران، روسیه و چندین کشور مستقل دیگر برسر کاهش دلار در معاملات بین المللی را یکی از موثرترین راه های مقابله با جنگ نرم اقتصادی آمریکا دانست و افزود: با ملی شدن ارز در کشورها و پایین آمدن نرخ دلار در معاملات جهانی کشورهای مستقل می توانند با هجمه های اقتصادی آمریکا مقابله کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.