در معاملات اندک انجام شده در تعطیلات کریسمس، دلار تغییر کمی داشت در عین حال بانک‌ها در دوره پایان سال خود برای به دست آوردن دلار به زحمت افتاده‌اند، هزینه سواپ ین با دلار جهش کرد.

دلار ثابت ماند /نرخ سوآپ ین با دلار جهش کرد

به گزارش قدس آنلاین، روز دوشنبه در معاملات اندک انجام شده در تعطیلات کریسمس، دلار تغییر اندکی در برابر ارزهای دیگر داشت اما در حالی که بانک‌ها در دوره پایان سال خود برای به دست آوردن دلار به زحمت افتاده‌اند، هزینه سواپ ین با دلار جهش کرد.

در مبادلات آسیایی روز دوشنبه، دلار با تغییری اندک در نرخ ۱۱۳.۳۰ ین به ازای هر دلار باقی ماند و تاثیر داده‌های اقتصادی امیدبخش آمریکا که در روز جمعه منتشر شده بود، کمتر شد.

در ماه نوامبر هزینه‌کردهای مصرف‌کننده آمریکایی بیشتر شد و سفارش برای صادرات کالاهای اساسی هم برای دهمین ماه متوالی رشد کرد.

در ماه نوامبر شاخص تورم مورد نظر فدرال رزرو، شاخص قیمت هزینه‌کردهای مصرف شخصی (پی‌سی‌ای)، با حذف قیمت‌های پر نوسان غذا و انرژی، ۰.۱ درصد رشد کرد و افزایش سالانه خود را به ۱.۵ درصد رساند و نسبت به ۱.۴ درصد ماه اکتبر شتاب بیشتری گرفت.

این داده‌ها کمک کرد تا نرخ سود اوراق ۲ ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین میزان ۹ ساله ۱.۸۹۹ درصد برسد.

مینوری اوچیدا، تحلیل‌گر ارشد ارز در بانک توکیو میتسوبیشی یواف‌جی، می‌گوید: تا وقتی که نرخ سود بلندمدت آمریکا محدود شده باشد، دلار هم بیش از این رشد نخواهد کرد. دلار امسال در سوم ماه ژانویه به بالاترین سطح خود در برابر ین رسیده بود و من انتظار دارم سال آینده هم همین الگو تکرار شود.

یورو هم در معاملات امروز تغییر زیادی نکرد و در نرخ ۱.۱۸۵۰ دلار به ازای هر یورو معامله شد. روز جمعه به دنبال پیروزی جدایی‌طلبان کاتالان در انتخابات و عمیق‌تر شدن بحران سیاسی اسپانیا که ضربه سختی به نخست‌وزیر، ماریانو راجوی و رهبران اتحادیه اروپایی حمایت‌کننده از او، وارد کرد، یورو اندکی افت کرد.

در حالی که بیشتر بازارهای ارز به جز توکیو، امروز، دوشنبه برای کریسمس تعطیل بودند، حجم مبادلات ارزهای مهم کمتر از ۲۰ درصد میانگین همیشگی آنها بود.

از سوی دیگر تخفیف برای پیش‌خرید ین برای تحویل در تاریخ‌های نزدیک آینده افزایش یافته است چرا که بانک‌های غیرآمریکایی که معمولا دلار را در هر لحظه به ازای تحویل ین در آینده، خریداری می‌کردند، در تامین دلار لازم خود در پایان سال با مشکل مواجه شده‌اند.

تخفیف برای تحویل یک هفته‌ای ین از ۰.۰۴ درصد در هفته گذشته، امروز به ۰.۲۳ درصد جهش کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.