۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: 581919

خرم‎آباد- بیرانشهر با جعمیت بیش از سه هزار نفر نزدیک به یک دهه است که شهر شده اما از امکانات شهری بهره ‏ای نبرده است.از وضعیت نا به سامان مبلمان شهری گرفته تا آن چه لازمه ایجاد یک شهر است، کمبودها دارد، از شهر بودن تنها اسم شهر را به ارث برده و تنها چیزی که شباهت ندارد فضای شهری است.

بیرانشهر در اغما...

قدس‎آنلاین- گروه استان‎ها- محمدولی کاظمی: بیرانشهر با جعمیت بیش از سه هزار نفر نزدیک به یک دهه است که شهر شده اما از امکانات شهری بهره ‏ای نبرده است.از وضعیت نا به سامان مبلمان شهری گرفته تا آن چه لازمه ایجاد یک شهر است، کمبودها دارد، از شهر بودن تنها اسم شهر را به ارث برده و تنها چیزی که شباهت ندارد فضای شهری است. شهردارانی که آمدند و رفتند دلیل این هیچ بودن فضای شهری را نبود اعتبار و پول می‏دانند، باید توجه داشت آن دسته از مدیرانی شهری که گام‏های مهمی در توسعه  شهرهای خود بر میدارند با کم‏ترین منابع بیش‏ترین کار را انجام می‏دهند. افزایش میزان رضایت از محل سکونت، افزایش امیدواری به بهبود شرایط زندگی در آینده و افزایش ارائه خدمات به ساکنان جهت تثبیت جعمیت و کاهش مهاجرت مردم از جمله اهدافی بود که مسئولین وقت تلاش نمودند نقاط روستایی را به شهر متصل نمایند. اما این امر در بیرانشهر با توجه به این‏که مسئولین نگاه ویژه به این مطقه محروم نداشتند اتفاقا شهر شدن برای بیرانشهری‏‎ها نتیجه معکوس داشته است.

حدود سه ماه از فعالیت شورای شهر پنجم در بیرانشهر می‏گذرد امام هم‏چنان این شهر بدون شهردار است. بعد از عزل شهردار سابق یک نفر را به عنوان سرپرست شهرداری منصوب کرده‏ اند اما با توجه به این‏که مدت زمان مسئولیت وی تا ۲۹ آذر بوده است در حال حاضر این شهرداری با همان سرپرست سابق مدیریت می‏ شود.

بیرانشهر فاقد مبلمان شهری

در ادامه این موضوع یک شهروند بیرانشهری به خبرنگار قدس گفت: تأخیر درانتخاب شهردار باعث عقب ماندگی بیش‏تر بخش‏های بیرانشهر می‏شود.

خسرو فعلی با بیان این‏که شوراها نباید به دنبال منافع شخصی باشند بلکه باید هدف آن‏ها آبادانی و توسعه و پیشرفت بیرانشهر باشند، بیان کرد: مردم شوراها را انتخاب کردند که آن‏ها بتوانند یک شهردار کار بلد را منصوب کنند اما این همه تعلل جای سوال دارد.

وی به نبود مبلمان شهری در بیرانشهر اشاره و خاطرنشان کرد: یک ضرب المثل انگلیسی هست که می‏گوید اگر می‏خواهید احترام مدیران شهری را نسبت به مردم بسنجید به مبلمان آن شهر نگاهی بیاندازید.

عضو شورای راهبردی بیرانشهر ادامه داد: اگر یک شهر از لحاظ بصری زیبا، نشاط آور و آرام بخش باشد مورد استقبال خواهد گرفت، اما در بیرانشهر شاهد این هستیم که بیش‏تر به روستا شباهت دارد، مردم از این اتفاق بی بهره هستند.

فعلی تصریح کرد: امروزه تجربه و کاربرد عناصر شهری نشان داده که استفاده از تجهیزات و مبلمان مناسب تا چه حد می‏تواند بر روی شهروندان و استفاده کنندگان از محیط‏های شهری تاثیر داشته باشد.

کاندیدای شهرداری معرفی شده است، امور شهری شوراها اقدام کنند

در ادامه این گفت و گو، رئیس شورای شهر بیرانشهر به خبرنگار ما گفت: با توجه به این‏که ۲۹ آذر ماه حکم سرپرستی شهرداری بیرانشهر تمام شده اما هم‏چنان در حکم سرپرستی باقی مانده است.

علی بابایی با بیان این‏که بیشتر مردم از معرفی نشدن شهردار جدید گله مند هستند و ما به  آن‏ها هم حق می‏دهیم، عنوان کرد: باید بگویم که ما حدود دو ماه است که کاندیدای شهردار جدید را به امورشهری شورهای شهر معرفی کرده‏ایم اما این دستگاه از دادن جواب به ما خودداری می‏کند.

وی ادامه داد: ما فعلا منتظر هستیم که جواب زودتر را به ما بدهند که شاید اگر گزینه معرفی شده رد شد بتوانیم برنامه ریزی روی یک گزینه دیگر داشته باشیم.

بابایی ادامه داد: اگر گزینه مورد نظر رد شود برای انتخاب شهردار جدید اعلام عمومی خواهیم کرد و هر کس متقاضی شهردار شدن دارد می‏تواند مدارک وروزمه کاری خود را به اتاق شوراها در شهرداری بیرانشهر تحویل دهد.

وی به اقدامات انجام شده شورای شهر درمدت فعالیت آن اشاره و اعلام کرد: از این اقدامات می‏توان به آوردن سِت ورزشی و وسایل بازی کودکان و نصب در پارک کشاورز، آسفالت ۹۰ درصد معابر شهری، جدول گذاری و آسفالت گلزار شهدای بیرانشهر و چهار برجی اشاره کرد.

رئیس شورای شهر بیرانشهر اضافه کرد: جدول گذاری پارک کشاورزی و احداث پارک ساحلی پروژه‏های بعدی هستند که در سال ۹۷ در دستور کار داریم.

وی از مصوبات انجام گرفته در شهرداری خبر داد و تاکید کرد: احداث میدان ورودی بیرانشهر از سمت خرم‏آباد، طرح توسعه‏ی شهری بیرانشهر به سمت خرم‏آباد، الحاق روستای سراب الیاس به جزء محدوده شهری، تجهیز کردن سردخانه این شهر، رنگ آمیزی پارک‏های سطح شهر و نصب برج نوری بر روی میدان ولی عصر بیرانشهر از جمله مصوباتی بوده که دار دستور کار هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.