سفیر ایران در لهستان گفت: حوادث اخیر سازمان‌یافته و برای جلوگیری از موفقیت‌های بین‌المللی ایران بود.

مهمانپرست: حوادث اخیر سازمان‌یافته و برای جلوگیری از موفقیت‌های بین‌المللی ایران بود

به گزارش قدس آنلاین، رامین مهمانپرست امروز در دیدار با استاندار خوزستان درباره همکاری اقتصادی استان‌ها با کشورهای دیگر اظهار داشت: تحولات بین‌المللی بزرگی در حال رخ دادن است و توازن قدرت میان کشورها در حال تغییر است.

وی با اشاره به شرایط حاکم در اروپا افزود: شرایطی در اروپا در حال شکل‌گیری است که سبب شده منافع ملی را به منافع اتحادیه ارجحیت بدهند و دو قسمت شدن اتحادیه اروپا ختم شود.

سفیر ایران در لهستان با بیان اینکه همزمان با تحولات صورت گرفته در اروپا تحولات موجود در خاورمیانه از جمله  نیز بسیار با اهمیت تلقی می‌شوند گفت:  شرایط حاضر در کشور ایران  بسیار مهم است به طوری که این کشور در زمینه دفاعی و در حوزه تروریست و داعش توانسته امنیت را در منطقه برقرار کند.

وی اتفاقات  اخیر را حوادثی سازمان یافته برای جلوگیری از موفقیت‌های بین‌المللی ایران عنوان کرد و گفت:  بر اساس بخش نامه‌ای که به تمام بخش‌های ارسال شده تاکیده شده که  کار اقتصادی اولویت اصلی و نخست ماست و مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع تاکیدات فراوانی را بیان کردند.

 مهمانپرست  تصریح کرد: کشور ایران کشوری جوان است و بیش از 40 میلیون جوان  سرمایه دارد در نتیجه دولت وظیفه دارد برای چرخش چرخ تولید  برای این جوانان، شغل ایجاد کند.

وی درباره ظرفیت‌های خوزستان گفت: خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌ها جدی‌ترین پیگیری‌ها را برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها داشته و معتقد هستیم که با ویژگی‌هایی که در خوزستان وجود دارد اگر در منطقه آزاد صرفا کالای تولید شده را بدون هیچ ارزش اضافه‌ای به کشور وارد کنیم و سپس آن را مجددا صادر کنیم دوباره برای ما دارای سود خواهد بود.

سفیر ایران در لهستان  افزود: هیئت لهستانی بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز  که اردیبهشت‌ماه سال آینده در خوزستان برگزار می‌شود را در برنامه خود قرار داده است همچنین شرکت لوتوس اعلام کرده است که غیر از بحث خرید نفت برای بحث سرمایه‌گذاری در زمینه پالایشگاه و خرید آخرین تکنولوژی‌ها و تجهیزات، آمادگی و همکاری دارد.

وی با اشاره به موضوع فاینانس بیان کرد: تمام فاینانس‌ها به ضمانت احتیاج دارند و دولت برای اینکه این فاینانس‌ها را مدیریت کند برای آن چارچوب تعیین کرده ‌و پیشنهاد ما این است که اگر شرکتی می‌خواهد از فاینانس لهستانی استفاده کند باید شرکت معتبری باشد تا بتواند ضمانت فاینانس را بر عهده بگیرد.

مهنانپرست با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی دوره‌های مشترک میان دانشگاه‌های ایرانی و اروپایی هستیم، عنوان کرد: امسال برای نخستین بار در مقطع دکتری، یک دوره مشترک و مورد تایید وزارت علوم، میان دانشکده مدیریت دانشگاه ورشو و دانشکده مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شد.

وی افزود:  به دنبال راه‌اندازی دوره‌های مشابهی میان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دانشگاه دوبلین و همچنین دانشگاه شهید چمران اهواز و یک دانشکده مهندسی در اروپا هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.