زاهدان- فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۵ قاچاقچی و کشف ۳ تن و ۳۲۰ کیلوگرم مواد مخدر در ۲ عملیات غافلگیرانه پلیس خبر داد.

کشف بیش از  ۳ تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار محمد قنبری در تشریح این خبر اظهار داشت : ماموران انتظامی شهرستان های ایرانشهر و نیکشهر با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان، طی چند روز گذشته از فعالیت یک باند بزرگ باخبر شدند که قصد داشتند به صورت مسلحانه مقادیر زیادی موادمخدر را از مناطق شرقی به استان های مرکزی کشور انتقال دهند.

وی با بیان اینکه اعضای این باند مسلح در حالی که با ۳ دستگاه خودرو اقدام به جا به جایی مواد مخدر می کردند، توسط پلیس شناسایی شدند، افزود: قاچاقچیان با مشاهده یگان های عملیاتی پلیس با انجام حرکات مخاطره آمیز قصد فرار داشتند که با سرعت عمل ماموران متوقف و سرنشینان این خودروها بلافاصله به صورت مسلحانه با ماموران درگیر شدند.

سردار قنبری گفت: در این درگیری مسلحانه که حدود یک ساعت ادامه داشت، ۵ قاچاقچی حرفه ای دستگیر و ۳ قبضه سلاح کلاش، ۲ قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تن و ۷۸۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به درگیری مسلحانه دیگری در عملیات ضربتی ماموران پلیس شهرستان "مهرستان" با قاچاقچیان، اظهار داشت: پس از رصد چند روزه اعضای یک باند مسلح موادمخدر، یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ متعلق به این باند در منطقه "آشار" شناسایی شد.

سردار قنبری افزود: اعضای این باند مسلح که تصور نمی کردند توسط ماموران نیروی انتظامی شناسایی شوند، پس از برخورد با کمین یگان های عملیاتی و تکاوران پلیس، با آن ها درگیر شده ولی به خاطر آتش پرحجم ماموران، مجبور به رها کردن خودرو حامل مواد شدند و با استفاده از تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه از صحنه درگیری فرار کردند.

وی با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری این قاچاقچیان، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو، مقدار ۵۴۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند که به صورت ماهرانه ای در کف خودرو جاسازی شده بود.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم موادمخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می شود، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.