قزوین_ برنامه سوگواره یاس نبوی و سوگ یاس نیلگون نبوی در امامزاده ها بقاع متبرکه استان قزوین برگزار می شود.

برگزاری ویژه برنامه های سوگ یاس نیلگون نبوی در امامزاده ها و بقاع متبرکه قزوین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت الاسلام رضا نوروزی اظهار داشت: حجت‌الاسلام رضا نوروزی  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در این باره اظهار داشت: در سال جاری، برنامه «سوگواره یاس نبوی» همزمان با سراسر کشور در ۴۳ بقعه متبرکه شهرستان قزوین برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین بیان کرد:در ایام فاطمیه ضمن برگزاری مراسم مداحی و مرثیه‌خوانی، روحانیون اعزامی این اداره هم کارتبلیغ را در امامزادگان مجری طرح برعهده دارند و پیرامون شخصیت حضرت زهرای‌ مرضیه(س)، سیره اهل‌بیت(ع )و عفاف و حجاب سخنرانی می کنند.

* ۱۶ امامزاده در شهرستان های بوئین زهرا و تاکستان در سوگ یاس نبوی

محمدرضا رحمانی گفت: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمیه در هشت بقعه متبرکه شهرستان بوئین زهرا و هشت بقعه متبرکه شهرستان تاکستان برگزار می‌شود.

رئیس  اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان تاکستان تصریح کرد: مبلغان اعزامی و بومی در بقاع متبرکه امامزادگان در ایام فاطمیه مسائل شرعی، خانواده، اعتقادی، معارفی و تربیتی را برای مراجعان و زائران طرح بازگو خواهند کرد.

وی ابراز داشت: اقامه نمازجماعت در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم عزاداری حضرت فاطمه(س)، سخنرانی و مدیحه سرایی از جمله برنامه های عمومی این ایام است.

رحمانی با بیان اینکه شهادت حضرت فاطمه (س) باید نقطه عطف زندگی مسلمانان باشد، بیان کرد: ضروری است از ویژگی‌های حضرت فاطمه (س) الگو برداری کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان گفت: سوگواره یاس نبوی با هدف ترویج فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و اقامه عزای آن حضرت، ترویج مبانی و مفاهیم خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت و ترویج فرهنگ وقف براساس اجرای نیات واقفان برگزار می شود.

* امامزادگان شهرستان البرز قزوین در سوگ یاس نیلگون نبوی

حجت الاسلام مرتضی کریمی با اشاره به اینکه در سالجاری، طرح سوگواره یاس نبوی در ۲بقعه متبرکه استان قزوین اجرا می شود، بیان کرد: در قالب این طرح برنامه‌های مختلفی در جوار امامزادگان استان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز با اشاره به توزیع بخش‌های از خطبه فدکیه در بین مردم استان قزوین اضافه کرد: از موضوعات این خطبه مسابقه‌ای برگزار شده که به برندگان این مسابقه جوایز نفیسی از جمله سفر حج و کربلای معلی اهدا می شود.

وی به برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امامزادگان نیز اشاره داشت و گفت: در این خیمه‌ها روحانیون برای ارائه مشاوره و راهنمایی‌های لازم مستقر خواهند بود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به برپایی غرفه در قالب خیمه معرفت اضافه کرد: علاوه بر برنامه‌های اعلام شده در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان نیز مراسم عزاداری برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.