بجنورد- با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی مشکلات حوزه اقتصادی شهرستان راز و جرگلان ، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مشکلات حوزه اقتصادی راز و جرگلان بررسی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، مجید پورعیسی با برگزاری چهاردهمین نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان راز و جرگلان با توجه به این که از امکانات کمتری نسبت به دیگر مناطق استان برخوردار است، نیازمند توجه ویژه می باشد.

وی با اشاره به انتخاب راز و جرگلان به عنوان یکی از ۱۰ تعاون شهر کشور، مطرح کرد: یکی از موارد مطرح در نشست مشترک استاندار و معاون وزیر تعاون، تبدیل شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی با توسعه ظرفیت های حوزه تعاون به شهرستان نمونه این بخش اقتصادی در کشور بود که تحقق این هدف مستلزم ارائه راهکارهای عملیاتی جدی تری است که درخواست از وزارت کار و تعاون برای آوردن صندوق ضمانت سرمایه گذاری به منطقه می تواند یکی از این اقدامات باشد.

تصویب طرح جامع گردشگری مرز یکی از مصوبات این نشست بود که پورعیسی در این مورد تاکید کرد: وجود مرز مشترک راز و جرگلان با کشور ترکمنستان یکی از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه است که باید به درستی مدیریت و بهره برداری شود که ایجاد امکانات گردشگری در این مرز مشترک موجب توسعه گردشگری مرزی می شود و همچنین توسعه زیرساخت هایی مانند راه و آب را در این منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستور استاندار در کارگروه ویژه مرز استان مبنی بر پیگیری بحث اشتغال برای افرادی که در مزر هستند اداره کل تعاون و کار باید تهیه و تدوین برنامه اشتغال ویژه مرز را نیز در دستور کار داشته باشد.

پورعیسی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی دستگاه های اجرایی در شهرستان راز و جرگلان مستقر نشده اند، از فرماندار شهرستان می خواهیم در گام نخست با حمایت مالی استان ساختمان مورد نیاز برای اجاره تهیه و در ادامه اراضی مورد نیاز احداث ساختمان این ادارات مشخص شود تا سال آینده اعتبارات ساخت پیش بینی شود.

مشکلات فعالان بخش کشاورزی نیز در این نشست مطرح شد که مباحث مرتبط با نظام بانکی مانند تحویل تضامین و پرداخت معوقات، مشکل واگذاری اراضی برای سرمایه گذاری، تامین زیرساخت ها برای واحدهای تولیدی، تامین زمین برای احداث گلخانه و تامین راه دسترسی از مهم ترین مشکلات بود که پورعیسی خطاب به تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل استانی و شهرستانی تاکید کرد: نشست های کارشناسی مشترک برای حل این مسائل باید تشکیل شود و تا آخر فرودین سال ۹۷ گزارشی از این جلسات همراه با راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

کاهش کارمزد ۶ درصد به ۴ درصد تسهیلات اشتغالزایی از دیگر درخواست های فعالان اقتصادی در شهرستان راز و جرگلان بود که پورعیسی در این خصوص گفت: این درخواست را طی ارسال نامه ای به وزارت کار و تعاون مطرح خواهیم کرد.

تامین اعتبار برای حل مشکل کشتارگاه صنعتی و تعریف سه نقطه شهری در شهرستان راز و جرگلان برای تامین امکانات مورد نیاز شهرداری ها از دیگر مصوبات این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.