رشت_ امام جمعه موقت رشت گفت: فرد انقلابی کسی است که امروز با عمل، گفتار و رفتارش از تولید ملی حمایت کند.

 حمایت از تولید ملی از شاخصه‌های انقلابی‌گری است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: امسال فرا رسیدن بهار طبیعت با فرا رسیدن ماه رجب که بهار معنویت نامیده‌ می‌شود متقارن شده است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به روایتی از امام هادی(ع) عنوان داشت: تبادل روایات معصومان در فضای مجازی از اقدامات خوبی است که انجام شده و مقدمه تغییر سبک زندگی می‌شود اما باید تلاش کنیم به این روایات عمل کنیم.

پوررضا با بیان اینکه به گفته امام هادی(ع) دنیا مانند بازار است خاطرنشان کرد: انسان باید در دنیا به‌دنبال عبودیت خداوند باشد و حتی کار کردنش نیز در راستای رضای خدا انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه سبک زندگی اسلامی سبب می‌شود تا انسان با معنویت و انسانیت زندگی کند ابراز داشت: انسان زمانی متوجه می‌شود از زندگی خود سود برده است یا خیر که در روز قیامت و سر پل صراط به‌دنبال کمک باشد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه عمر انسان با سرعت در حال سپری شدن است تصریح کرد: عوامل مختلفی در کوتاهی یا طولانی شدن عمر انسان تاثیر دارد اما مهم این است که انسان در طول عمر خود به‌دنبال کسب سعادت باشد.

پوررضا با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) خاطرنشان کرد: یکی از برکات نمازهای جمعه این است که مسائل گوناگون جهان برای مردم مطرح شده و این امر سبب پختگی مردم می‌شود.

وی "صله رحم" را یکی از عوامل افزایش طول عمر انسان‌ها دانست و تصریح کرد: وضو داشتن، شاد کردن پدر و مادر، خوبی کردن به خانواده و نیت خیر داشتن از عوامل دیگری است که طول عمر انسان را افزایش می‌دهد.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه انسان قبل از سرزنش دیگران باید اعمال خودش را بررسی کند ابراز داشت: در روایات آمده است که اگر نسبت به زندگی مردم کنکاش کنیم در روز قیامت نیز نسبت به ما سخت‌گیری می‌شود.

پوررضا با بیان اینکه باید قدر لحظات زندگی را برای استغفار کردن دانست عنوان داشت: انسان‌هایی که به پختگی کامل رسیده‌اند و سنشان از چهل سال عبور کرده است باید به گونه‌ای رفتار کنند که الگوی جوانان باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ولات امام جواد(ع) و امیرالمومنین حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: از این روزهای با برکت ماه رجب و همچنین ایام اعتکاف باید استفاده کافی را ببریم و اگر در توانمان هست در این ماه روزه بگیریم.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز نخست سال جدید در مشهد مقدس گفت: تمام افرادی که در نظام مشغول هستند می‌دانند که رهبری در تمام ساعات زندگیشان به فکر مردم هستند و می‌بینند که چگونه دشمنان به‌دنبال ظلم کردن به مستضعفان هستند.

پوررضا با اعلام اینکه ستمگران عالم به‌دنبال ترویج فرهنگ برده‌داری هستند اظهار داشت: حوزه اقتصاد یکی از بخش‌های مهمی است که عدالت در آن نمود پیدا می‌کند و این اشتباه است که برخی افراد می‌گویند چرا از "عدالت اقتصادی" صحبت می‌کنید.

وی با اعلام اینکه اگر انسان‌ها شاهد تبعیض نباشند بخش عمده‌ای از مشکلات برطرف می‌شود خاطرنشان کرد: برخی افراد عدالت اقتصادی که با معیشت مردم در ارتباط است را رها کردند و چسبیده‌اند به اجرای عدالت سیاسی.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاهی موظف هستند "اقتصاد مقاومتی" را در میان دانشجویان به گفتمان تبدیل کنند افزود: مراکز علمی موظف هستند تا شعار سال را به گفتمان تبدیل کرده و از مسئولان مطالبه کنند که در راستای تحقق آن چه کردند.

پوررضا با انتقاد از شرایط نامساعد موجود در حوزه اقتصادی کشور ابراز داشت: فردی انقلاب کسی است که امروز با عمل، گفتار و رفتارش از تولید ملی حمایت کند و اگر غیر از این باشد آن فرد انقلابی نیست.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و استفاده از جوانان در اداره کشور تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری دشمنان از موفقیت جوانان ایرانی عصبی هستند و ما در کشور باید فضا را برای کار کردن جوانان ایجاد کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.