مربی که به عنوان دستیار اول شفر به استقلال آمده است مدرک مربیگری حرفه ای که مورد تائید فیفا قرار بگیرد ندارد و به همین دلیل نمی تواند روی نیمکت این تیم بنشیند.

دلیل عدم حضور کولی روی نیمکت استقلال؛ دستیار اول شفر مدرک مربیگری ندارد!

به گزارش قدس آنلاین، میگوئل کولی دستیار وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال که از کشور جامائیکا به این تیم آمده است روز گذشته در جایگاه ویژه ورزشگاه تختی نظاره گر بازی تیمش و نفت تهران شد که حضور ادامه دار وی روی سکوها و غیبت وی روی نیمکت سوال بر انگیز بود.

از زمان حضور این مربی در استقلال کولی که به نوعی به عنوان دستیار اول شفر به استقلال اضافه شد به خاطر مشکل مدرک مربیگری نتوانسته رو نیمکت این تیم بنشیند. مسئولان باشگاه استقلال مدرک وی را به کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ارسال کرده اند اما از آنجا که این مربی از کشور اسپانیا مدرکی دانشگاهی دریافت کرده است این مدرک مورد تائید فیفا قرار نگرفته است. مسئولان کمیته آموزش مدارک این مربی و مربیان تیم فوتبال تراکتورسازی را به اسپانیا و ترکیه ارسال کرده و از آنجا استعلام گرفتند اما مدارک مربیگری ساغلام و دستیارانش مورد تائید قرار گرفت اما مدرک میگوئل کولی مورد تائید قرار نگرفت و به فدراسیون فوبال ایران اعلام شد که مدرک این مربی در حد آکادمی است و فیفا چنین مدارکی را به عنوان مدارک مربیگری حرفه ای قبول ندارد.

ذکر این نکته ضروری است که کولی در یکی دو بازی استقلال در لیگ قهرمانان روی نیمکت این تیم نشسته اما وی نمی تواند در لیگ ایران روی نیمکت بنشیند. کمیته آموزش هم چندی پیش در نامه به سازمان لیگ اعلام کرد که این مربی مدرک مربیگری حرفه ای ندارد و نمی تواند روی نیمکت بنشیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.