رشت_ امام جمعه موقت رشت با اشاره به آتش سوزی‌های پیش آمده در جنگل‌های گیلان گفت: این صحیح نیست که مسافران سرمایه‌های گیلان را از بین ببرند.

مسافران سرمایه های گیلان را از بین نبرند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: اگر انسان بر خدا تکیه کند دیگر از هیچ چیز نمی‌ترسد.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر لزوم حفظ تقوای الهی خاطرنشان کرد: انسان‌های باتقوا هیچگاه از تقوا پیشه کردن ضرر نکردند بلکه این بی‌تقوایان هستند که همواره در خسران و زیان به سر می‌برند.

صدیق‌عربانی ضمن تشریح نقش امامت بعد از دوران نبوت عنوان داشت: حکومت همواره برای خدا است و پیامبران نیز حکومت خود را از خداوند متعال گرفته‌اند تا بتوانند مردم را به‌سوی او دعوت کنند.

وی با تاکید بر لزوم عدم پذیرش حکومت طاغوت تصریح کرد: آن روز نزدیک است که امام زمان(عج) ظهور کند و زمین را از ظلم و جور طاغوتیان نجات دهد و این متن قرآن است که فردی می‌آید که جهان را پر از عدل و داد می‌کند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امامت سبب می‌شود تا بعد از نبوت دین و احکام آن پایدار بماند تصریح کرد: شخصی که به مقام امامت می‌رسد باید کسی باشد که خصوصیات مشترکی با نبی داشته باشد.

صدیق‌عربانی با بیان اینکه قرآن کریم پیامبران را وسیله هدایت مردم می‌داند ابراز داشت: انبیاء الهی آمده‌اند تا مردم جهان همواره در امنیت باشند و اگر کسی امنیت مردم را به خاطر انداخت او را مجازات کنند.

وی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام با جنگ مخالف است خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس ما به‌دنبال جنگ نبودیم اما زمانی که دیدیم امنیت مردم به خطر افتاده است از مردم، کشور و دین‌مان دفاع کردیم.

امام جمعه موقت رشت دنیای بدون قانون را به جنگل تشبیه کرد و اظهار داشت: قانون را خداوند باید تعیین کند زیرا اگر قانون الهی در دنیا نباشد هرکسی بخواهد ظلم می‌کند و حق مردم را می‌خورد.

صدیق‌عربانی با اشاره به جنایات کشور آمریکا علیه سیاه‌پوستان ابراز داشت: امروز بیشترین ظلم نسبت به سیاه‌پوستان در آمریکا انجام می‌شود اما دین اسلام رنگ پوست را ملاک ارزش انسان‌ها نمی‌داند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی کشور ما بر اساس آیات قرآن است و جمهوری اسلامی ۴۰ سال است که تمرین می‌کند تا حکومت جهانی اسلام را به جهان معرفی کند گفت: مردم در ۱۲ فروردین پذیرفتند که اسلام بر آن‌ها حکومت کند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه جایگاه و مقام رهبری و ولایت فقیه خط قرمز امت مسلمان است اظهار داشت: مردم باید قدر خود و کشورشان را بدانند زیرا کشور به خواسته آن‌ها اداره می‌شود و مسئولان را خودشان انتخاب می‌کنند.

صدیق‌عربانی با تاکید بر اینکه مقام امامت فقط توسط خداوند تعیین می‌شود و انسان‌ها توانایی انتخاب معصومان را ندارند عنوان داشت: پیامبراکرم در روایتی خطاب به مردم گفته‌ است که هیچگاه آن‌ها را به کاری دعوت نکرده مگر اینکه خودش پیش از همه آن کار را انجام داده باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) و ایام اعتکاف تصریح کرد: امسال ۹۲ مسجد در استان گیلان و هزاران مسجد در سراسر کشور برای پذیرش معتکفان آماده شده است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به آتش سوزی‌های پیش آمده در جنگل‌های گیلان گفت: مردم گیلان همواره مهمان‌نواز بوده و از مسافران و گردشگران استقبال کرده‌اند اما این صحیح نیست که مسافران سرمایه‌های گیلان را از بین ببرند و طبیعت این استان را آلوده کنند.

صدیق‌عربانی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به‌عنوان سال "حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری ابراز داشت: مدیران و مسئولان توجه داشته باشند که باید کالای باکیفیت ایرانی به مردم ارائه دهند و این بی‌انصافی است که کالای ایرانی را با مارک خارجی به مردم بفروشیم‌.

وی با بیان اینکه کشور ایران از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود فرمودند که تحریم‌های دشمن اثری بر مردم نداشت زیرا مردم ما آن را به فرصت تبدیل کردند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه هیچ فردی از سوی رهبری با آمریکایی‌ها مذاکره نکرده است خاطرنشان کرد: رهبری هیچ‌گاه مستقیماً شخصی را برای مذاکره با آمریکا مامور نکرده و افرادی که برای مذاکره رفته‌اند نماینده جمهوری اسلامی بوده‌اند.

صدیق‌عربانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رژیم منحوس و غاصب اسرائیل ابراز داشت: ایشان بارها تاکید کرده‌اند که اگر اسرائیل غلطی بکند، ملت ایران "تل‌آویو" و "حیفا" را با خاک یکسان می‌کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.