اصفهان- این روزها که موضوع کمبود آب در هر استانی از کشور مطرح می شود و رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان وضعیت بارش ها در این استان را اسفناک می داند، موثرترین راه مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب است.

به بی آبی نزدیک می شویم/وضعیت بارش ها در استان اصفهان اسفناک است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کارشناسان تاکید می کنند که اگر هنگام دوش گرفتن تنها ۵ دقیقه در مصرف آب صرفه جویی انجام شود، ماهانه ۴ هزار لیتر آب صرفه جویی شده است.

واقعیت غیرقابل انکاری که در استان اصفهان وجود دارد این است که در حال حاضر ۹۰ درصد ظرفیت سد زاینده رود خالی است و میزان بارش ها نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن بیان اینکه در سال بارشی امسال متأسفانه بارش های خوبی را در سطح استان شاهد نبودیم، گفت: سطح بارش ها در این استان کمتر از سایر نقاط و حتی اسفناک بوده و کم آبی زیادی پشت سد زاینده رود شاهد هستیم، به طوری که می‌توان گفت وضعیت آب در استان اصفهان وخیم و این کم بارشی ها و کاهش منابع آبی پشت سد زاینده رود کم سابقه است.

حسن خدابخش اظهارکرد: در سرچشمه های استان همچون فریدونشهر انتظار ۱۸۵ میلی متر بارش داشتیم که متأسفانه فقط ۱۵۶ میلی متر بارش اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۷۸ میلی متر بارش در سطح استان اصفهان اتفاق افتاد، تصریح کرد: وضعیت امسال خیلی بدتر از سال گذشته بود و در سایر نقاط استان نیز وضعیت بارش ها نگران کننده بوده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در شهر اصفهان باید تاکنون ۹۹ میلی متر بارش اتفاق می افتاد که تنها ۳۷ میلی متر بارش داشتیم، در حالی که سال گذشته تا چنین روزی ۵۰ میلی متر بارش صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بارش های بسیار کم شرایط خشکسالی را حادتر کرده است، گفت: می طلبد در مصرف آب مدیریت خوبی اعمال شود تا دچار بی آبی در روزهای پیش رو نشویم.

خدابخش تصریح کرد: پیش بینی ها نشان می دهد طی ماه آینده بارش های متناوبی داشته باشیم که در حد نرمال است، اما در مجموع وضعیت بارش ها خوب نیست زیرا از اوایل سال آبی امسال تاکنون بارش ها بسیار کم و بحران کمبود آب را تشدید کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان باید به وضعیت بحران کم آبی توجه و مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.