ایلام - مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: در نوروز امسال بیش از ۱۲۰ هزار کتابچه و بروشور راهنمای سفر در بین گردشگران و مسافران نوروزی ایلام توزیع شد.

توزیع بیش از ۱۲۰ هزار کتابچه و بروشور راهنمای سفر در نوروز ۹۷

معصومه علی محمدی روز پنج شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه یکی از برنامه های این دستگاه اجرایی در نوروز امسال، راهنمایی دقیق مسافران و گردشگران نوروزی به سوی مناطق دیدنی، تاریخی، باستانی و تفریحی استان بود، اظهارداشت: در همین راستا در تمامی مبادی ورودی شهرهای استان کیوسک اطلاع رسانی به صورت ثابت بر پا شده و علاوه بر این ۱۰ پایگاه اطلاع رسانی نیز در محل ادارات شهرستان برپا شد که نقش مهمی در راهنمایی گردشگران به سوی مقاصد گردشگری ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ سیاه چادر بعنوان استراحتگاه بومی و سنتی در نقاط مختلف استان دایر شد، افزود: مردم نقاط مختلف استان، خصوصا در مناطق روستایی و عشایری نیز اقدام به برپایی سیاه چادر برای پذیرایی به صورت کاملاً سنتی و آیینی از مسافران نوروزی کردند.

مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام با اشاره به طرح عشایری جمشیدی در تنگه ارغوان ایلام، بیان داشت: بیش از ۷۰۰ نفر از این طرح استفاده کردند.

علی محمدی میزان بازدید از موزه های استان ایلام را در مجموع ۳۵ هزار و ۲۱۰  نفر عنوان و تصریح کرد: از این میزان بازدید از قلعه والی با ۲۵ هزار بازدید بیشترین میزان را به خود اختصاص داده و پس از آن موزه باستان شناسی دره شهر با بیش از ۷ هزار بازدید، پربازدید ترین موزه استان ایلام بود.

وی با بیان این مطلب که در نوروز امسال ۷۴ گردشگر خارجی از مکان های مختلف استان دیدن کردند، یادآور شد: در نوروز امسال طرح های گردشگری همچون سد کنگیر، مجتمع آبگرم دهلران، تنگ کافرین و سد سیمره نیز پذیرایی گردشگران بودند که در مجموع  بیش از ۲۷ هزار نفر از این مراکز و مناطق تفریحی بازدید داشتند.                                              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.