رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس در جلسه پارلمان این کشور ضمن اشاره به سیاست‌های دولت در قبال مهاجران گفت نخست وزیر این کشور دولتی بی‌رحم و بی‌کفایت دارد.

به گزارش قدس آنلاین،  «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در جلسه پارلمان این کشور گفت که عملکرد دولت انگلیس در قضیه مهاجران و بازگرداندن آن‌ها به کشورهایشان و یا فرستادن آن‌ها به مراکز نگه‌داری، شرم‌آور است.

کوربین روز چهارشنبه (امروز) در جلسه پارلمان این کشور گفت که اقدام دولت انگلیس از روی سنگدلی و مایه نامیدی است. وی در ادامه افزود ترزا می نخست وزیر انگلیس دولتی را اداره می‌کند که بی‌رحم و بی‌کفایت است.

اخیرا وزارت کشور انگلیس هزاران کارت ورودی متعلق به اعضای گروهی موسوم به «نسل ویندراش» را نابود کرد. این اقدام، اثبات حقوق شهروندی اعضای فاقد ویزای نسل ویندراش را سخت‌تر می‌کند. این افراد کسانی هستند که از کشورهای کارائیب در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی به همراه والدین خود همزمان با اولین موج مهاجرت‌ها از کشورهای مشترک‌المنافع به انگلیس آمده بودند.  

دیروز ترزا می از سران کشورهای کارائیب به دلیل برخورد وزارت کشور انگلیس با مهاجران این کشورها که ساکن انگلیس هستند، عذرخواهی کرده بود.  

امروز کوربین در جلسه پارلمان ضمن انتقاد شدید از این رفتار دولت، این سوال را مطرح کرد که «آیا نخست وزیر می‌داند چه تعدادی از شهروندان بریتانیایی اشتباهی،  دیپورت شده‌اند؟ ». وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که دولت چه تسهیلاتی برای بازگردانی آنان در نظر دارد. در مقابل ترزا می از این اتفاق عذرخواهی کرد.

منبع: اسکای نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.