بجنورد- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی ازکشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز در شهرستان رازو جرگلان خبر داد.

یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز در رازوجرگلان کشف و ضبط شد

به‌گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، سرهنگ حسین اصغر قنبرزاده روز گذشته دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی گزارش نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان رازوجرگلان مبنی بر اینکه تعداد شخصی به وسیله یک دستگاه فلزیاب قصد حفاری در شهرستان را دارند، این فرماندهی‌ اقدامات لازم را انجام داد.

 وی ادامه داد: طی هماهنگی با کلانتری مرکز شهرستان قبل از انجام هرگونه عملیات حفاری، دستگاه فلزیاب ضبط و حفار نیز دستگیر شد.

 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طبق قانون، ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ واستفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب وهمچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند هر گونه اطلاعات و گزارش در مورد جرایم حوزه میراث فرهنگی را از طریق شماره تماس : ۰۵۸۳۲۲۲۸۹۵۴ برای پیگیری و رسیدگی به یگان حفاظت استان مخابره کنند . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.