کرج- جوان برتر البرز در حوزه رسانه با گلایه از عدم حمایت لازم از عکاسان خبری به عنوان یکی از ارکان حوزه رسانه گفت: جایگاه و شان عکاسی خبری در استان رو به تنزل است واین قشر در مظلومیت به سر می برند.

عکاسی خبری در مظلومیت به سر می برد/اجتناب دولتی ها ازبرخوردهای سلیقه ای

میلاد فیروزان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال است که در حوزه عکاسی خبری فعالیت می کنم و همراه با خبرنگاران در گرما و سرما برای پوشش رسانه ای برنامه های مختلف تلاش کرده ام.

وی افزود: متاسفانه علیرغم همه زحمات و مصائبی که این کار دارد از کمترین مزایا برخورداریم و پرداخت ها در ماه گاها به نیمی از دستمزد یک کارگر ساده هم نمی رسد.

فیروزان با اشاره به اینکه تحت پوشش بیمه هم نیستیم گفت: من وبسیاری از همکارانم در طول شبانه روز خالصانه برای انعکاس فعالیت های مختلف وقت می گذاریم و تجهیزاتی چند ده میلیونی را با خود حمل  می کنیم اما از کمترین حمایت لازم که بیمه است محرومیم.

برگزیده جشنواره های استانی و ملی در حوزه عکاسی خبری درادامه گفت: بسیاری ازهمکاران ما با توجه به فضای سخت موجود عطای این کار را به لقایش بخشیده اند و به سراغ ابعاد دیگر کار عکاسی یعنی صنعتی ومدلینگ رفته اند وکمتر رغبتی برای کار در بخش خبری دارند.

فیروزان عکاسی خبری را یک هنر و حرفه با شرایط خاص دانست و گفت: اینکه هرکسی با یک دوربین یا موبایل عکسی را بگیرد و خود را عکاس بداند به نوعی زیر سوال بردن این هنر است.

جوان برتر البرز در حوزه رسانه خواستار اجنتاب ارگان ها و نهادهای مختلف دولتی از برخوردهای سلیقه ای شد و گفت: گاها دیده شده اداره و نهادی برای پوشش رسانه ای خود کار را به فردی می سپارد که کمترین توانایی و مهارت را در کار عکاسی نداردو حال آنکه می توان از ظرفیت عکاسان حرفه ای خبری فعال در استان برای پوشش برنامه ها بهره گرفت و به نوعی زمینه حمایت بیشتر از این قشر را فراهم کرد.

رییس کمیته عکاسان خانه مطبوعات استان البرز در پایان گفت: حمایت بیشتر مدیران مسئول رسانه های گروهی استان از عکاسان خواستارم و امیدوارم زحمات وتلاش های عکاسان خبری بیش از پیش مورد توجه وتکریم قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.