قدس انلاین : مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بین 3 تا 4 هزار نفر وعده افطاری و 1500 تا 2 هزار نفر از دانشجویان وعده سحری در این دانشگاه دریافت می‌کنند.

توزیع روزانه 4 هزار وعده افطاری میان دانشجویان علوم پزشکی مشهد
 
امیر رضا صالح مقدم ، عنوان کرد: طبق رایزنی های انجام شده با دانشجویان و شورای صنفی خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در آن دانشجویان تمایل خود را جهت دریافت وعده افطاری و سحری به‌صورت بسته بندی اعلام کرده بودند، این امر صورت گرفت. 
وی بیان کرد: در روزهای عادی سال سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام برای دانشجویان خوابگاهی و وعده ناهار برای کلیه دانشجویانی که تقاضا دارند برنامه ریزی می شود، اما در ماه مبارک رمضان وعده افطار برای کلیه دانشجویان متقاضی و وعده افطار و سحر برای دانشجویان خوابگاهی در نظر گرفته شده است.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در وعده افطار به‌جز غذای تدارک دیده شده، بسته ویژه ماه رمضان نیز به دانشجویان تحویل داده می‌شود و همچنین میوه یکی از برنامه‌هایی است که هر شب برنامه ریزی شده است.
صالح مقدم با بیان اینکه سعی کرده ایم منوی متفاوتی برای وعده افطار و سحر تدارک ببینیم تاکید کرد: دانشجویان می توانند به انتخاب خودشان یک غذا از 3 نوع غذای ارائه شده با قیمت یکسان استفاده کنند که توزیع آن یک ساعت به اذان مغرب شروع می شود.
وی عنوان کرد: روزانه بین 3 تا 4 هزار نفر برای وعده افطار و هزار و 500 تا 2 هزار  نفر برای وعده سحر تقاضا دارند، که در این بین دانشجویان خارجی نیز با سایر دانشجویان هستند و برای آنان برنامه ی خاصی نداریم.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: اکثرها دانشجویان خارجی خوابگاهی هستند و شب‌ها وعده افطار و سحر خود را تحویل می‌گیرند. همچنین برای دانشجویانی که ساکن خوابگاه نیستند اما شهرستانی و یا متاهل هستند و تقاضای دریافت سحری دارند، برای آنان نیز برنامه‌ریزی شده است.
صالح مقدم با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان را که با کمک مدیریت فرهنگی دانشگاه و به همت دانشجویان در حال انجام است را طرح "غذای مهربانی" معرفی کرد و ادامه داد: در این طرح ما غذای مازاد و استفاده نشده دانشجویان را به شکل بسته بندی در ظروف و به کمک واحد نقلیه دانشگاه بین خانواده‌های محروم و نیازمند توزیع می کنیم.
وی افزود: در مجموعه فرهنگی مسجد حضرت زهرا(س) نیز مراسم ویژه ماه مبارک رمضان و سکوی قرائت قرآن و ادعیه ایجاد کرده‌ایم و همچنین به کمک دانشجویان سفره افطار برای اهالی نیازمند اطراف مسجد را اجرا می کنیم.
مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: برای دانشجویان متقاضی در این ایام، سرویس‌های دانشجویی جهت انتقال آن‌ها به حرم مطهر رضوی و زیارت حضرت رضا(ع) را نیز برنامه ریزی کرد‌ه‌ایم که خوشبختانه با استقبال خوب دانشجویان همراه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.