قدس آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد مشکلی در تأمین کاغذ مطبوعات نداریم و کاغذ چاپ با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌شود.

مشکلی در تأمین کاغذ برای مطبوعات نداریم

سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس آنلاین درباره افزایش ۳ برابری کاغذ چاپ و مشکل مطبوعات در تأمین کاغذ و بار مالی سنگین آن با بیان اینکه مشکلی برای خرید کاغذ مطبوعات و تأمین ارز در این رابطه نداریم و با همان قیمت ۴۲۰۰ تومان مصوب کاغذها را خریداری خواهیم کرد افزود: بانک‌ها در ارتباط با تأمین ارز برای واردات کاغذ همکاری لازم را دارند.

وی افزود:  انتظار می‌رود جریان توزیع کننده کاغذ با دقت بیشتری در رابطه با توزیع کاغذ برخورد کند؛ چراکه نابسامانی‌هایی در زمینه توزیع کاغذ وجود دارد و سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به آن برخورد لازم را خواهد کرد.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سؤال که ۳ برابر شدن قیمت کاغذ  فقط متأثر از نابسامانی در توزیع است، اظهار داشت: بله این مشکل ناشی از توزیع است و در فضای تأمین ارز در رابطه با کاغذ هیچ مشکلی نداریم.

صالحی درباره امتناع برخی هنرمندلان و دانشجویان در مراسم افطاری رئیس جمهور در اعتراض به وضعیت اقتصادی کشور گفت: سنت افطاری رئیس جمهور فرصتی را ایجاد می کند برای گفتوگوی رئیس جمهور با مجموعه‌های مختلف از    جمله هنرمندان و یک فرصت ارتباطی است که هم هنرمندان  حرف‌های خود را بزنند و هم رئیس جمهور دیدگاه‌های خود را با آنها مطرح کنند.

وی افزود: امسال هم با توجه به شرایط خاص جهانی و منطقه‌ای این تعاملات و گفت وگوها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شرایطی که الان در آن قرار داریم همدلی‌های بیشتری را می‌طلبد تا جامعه ایرانی با یک انسجام اجتماعی بیشتر از این دوره عبود کنند و با همین نگاه رئیس جمهور  امسال فرصت‌های مختلفی را برای دیدار با گروه‌های مختلف اجتماعی از جمله اساتید دانشگاه‌ها ورزشکاران، جوانان و هنرمندان گذاشته اند. بطور طبیعی افراد ممکن است انتقادهایی را داشته باشند  که نظر انها محترم است اما  برداشت ما اینست که جامعه فرهنگی و هنری کشور مثل گذشته این حضور را به عنوان یک حضور همدلانه خواهند داشت و ما شاهد یک انسجام در جامعه هنری باشیم.

وزیر ارشاد در ارتباط با اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی سال گذشته مصوبه‌ای در ارتباط با اساسنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد داشتند که پیگیری‌های لازم در ارتباط با آن انجام نشده بود. امسال این اساسنامه تصویب شد که طبعا به کمک این اساسنامه شرایط استقرار کانون‌ها در چارچوب قانون مهیاتر می‌شود.

وی ادامه داد: شورای عالی سیاستگذاری در این اساسنامه پیش‌بینی شده که برخی از وزرا و مجموعه‌های عمومی در آن حضور دارند، از سوی دیگر آیین‌نامه مالی این کانون‌ها در اختیار این شورا قرار گرفته است. به نظر می‌آید فاصله تاخیر زمانی که در اساسنامه کانون‌ها داشتیم ضربه‌هایی از لحاظ ساختاری به کانون‌ها زده، این در حالی است که این کانون‌ها نه تنها در حوزه‌های دینی،   بلکه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲ هزار کانون و ۱۲ هزار کتابخانه در مساجد وجود دارند، گفت: این نهادهای فرهنگی با کمک این اساسنامه که استقرار قانونی و چارچوب‌دار آنها را فراهم می‌کند، می‌تواند شرایط بهتری را در دهه پنجم انقلاب فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.