قدس آنلاین: وزیر نفت اظهار داشت: تلاش می‌کنیم مانع از کاهش صادرات نفت ایران بر اثر تحریم‌های آمریکا شویم، اما نمی‌توانم اقداماتمان را رو کنم چون ترامپ می‌فهمد و با آنها مقابله خواهد کرد.

احتمال مجوز گرفتن توتال از آمریکا برای ماندن در ایران کم است/تلاش می‌کنیم صادراتمان کاهش نیابد

زنگنه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با تحریم‌های امریکا و جلوگیری از کاهش صادرات نفت کشور افزود:اطمینان داشته باشید در این راستا کارهایی انجام شده و ادامه نیز خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکید بر اینکه کمتر از یک سوم نفت ما به اروپا می‌رود اما همین مقدار هم مهم است زیرا بقیه هم از آنها الهام می‌گیرند، اظهار داشت: مسئله توافق اروپایی‌ها برای ما از لحاظ بیمه و کشتی‌رانی، دریافت پول و مشتریانی که نفت ما را بخرند، مهم است.  آقای عراقچی هم این موضوع را عنوان کرده‌اند که باید در ریز مسائل با اروپایی‌ها به توافق رسید. کارها در حال انجام است تا ما بتوانیم به توافقات مورد نظر دست یابیم.

وزیر نفت در پاسخ به سؤالی درباره خروج شرکت توتال و عدم اجرای تعهدات و قرارداد خود در پارس جنوبی و اخباری که در مورد امتناع شرکت جایگزین چینی از ورود به این پروژه منتشر شده هم گفت: از کجا می‌گویید شرکت چینی قرار بود جای توتال را بگیرد، اما قبول نکرده است؟ من نشنیده‌ام خبرگزاری‌ها چنین موضوعی را اعلام کنند.

وی افزود: توتال فرایند خروجش را از ایران  به ما اعلام کرده است. ۶۰ روز وقت دارد که ده روز آن گذشته است. اگر در این مدت بتواند از آمریکا مجوز بگیرد که احتمالش زیاد نیست، در  ایران می‌ماند اما اگر مجوز تهیه نشود جایگزینش معرفی می شود که یک شرکت چینی است.

زنگنه درباره توافقات با هند و چین برای فروش نفت با بیان اینکه با هر دو کشور برای انتقال و فروش نفت صحبت شده است که ادامه خواهد داشت، گفت:از لحاظ انتقال وجه مشکلاتی داریم و برطرف کردن این مشکل کاری است که باید از سوی مذاکره با اروپایی‌ها برطرف کنیم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.