۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 603476

توی ترافیک، پشت چراغ قرمز، وقت پارک و سبقت؛ توی چشم است... قاب یک شهروند ایرانی که این روزها حساب فضای عمومی و حریم خصوصی از دستش دررفته!

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: جای تعجب دارد که راننده یا سرنشین یک خودرو باخبر است که ترمز و گاز و بنزین هرکدام برای خودشان وظایفی دارند، اما از الزامات فرهنگی، قانونی و دینی محل زندگی اش بی خبر باشد! از قانون ها و چارچوب های وضع شده!

روی جملاتم، با سرنشینان بدحجاب  است... اتومبیل سوارانی که می بینیم دغدغه ی رعایت اصول را ندارند... و برهنه و ولنگار با آرایش های رنگین کمانی، پشت چهارچرخ های آهنی، مانور می دهند!

عقل سلیم می گوید: حیا و پوشش، ارزش است اما کج رفتارها و شبه کشف حجاب های ماشینی انگار تقلا دارند فرهنگِ غلط تربیتی شان را به نمایش بگذارند...

بگویند ما از دسته متخلفانی هستیم که می خواهیم در کشوری که تقیّد به نظم عمومی در آن اولویت دارد و حجاب، افتخار محسوب می شود، دلخواه شخص خودمان رفتار کنیم.

اینکه طرح صیانت و جریمه و توقیف و انتقال به پارکینگ هم سرمان می شود اما مرغ مان یک پا دارد و هنجارشکنی را دوست داریم!

از شاخ دربیاورترین استدلال شان هم این است که مربع متحرک مان یک حریم خصوصی ست. ما ماشین خودمان را می رانیم، کاری به جامعه نداریم...!

بنظر، دیگر وقت آن است که گاهی پلیس باشیم. پلیس معروف و منکر. وقت رانندگی اگر با خودروی بدحجابی، هم مسیر شدیم از سبک بصری رد شویم و خطاب به هم گفتگو کنیم. بگوییم بحث اعتقاد داشتن یا نداشتن به حجاب نیست، ما در مورد قانون حرف می زنیم. در مورد رفتارهای غیراخلاقی که جُرم به حساب می آید.

لطفاً خیابان هایمان را زشت نکیند و وصله ناجور نباشید! ما همشهری های مُدلینگ و غربزده و قانون شکن نمی خواهیم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.