اهواز- آیت الله موسوی جزایری گفت: دولت باید ریشه ظلم را از بین ببرد لذا در مسئله احتکار دولت نمی تواند تنها تاسف بخورد، پس دولت چه کاره است؟ نباید دست روی دست بگذارد زیرا راه حل فراوان است اما دولت چرا استفاده نمی کند.

 دولت باید ریشه ظلم را از بین ببرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه اول تیر ماه با اشاره به مسئله احتکار برخی تولید کنندگان بیان کرد: بازرسی کل کشور می گوید که در شهرها خبری از احتکار نیست، پس این مسائل از کجا آب می خورد؟ باید حواسمان را به دشمن معطوف کنیم، اگر میدان باز شود خطرناک واقع خواهند شد، به گفته امام علی احتکار یک عیب برای دولت بی عرضه است زیرا توان جلوگیری از آن را ندارد.

وی ادامه داد: دولت و قوه قضاییه باید مجری عدالت باشند و نه تنها سخنرانی کننده، در قانون اساسی و چارچوب نظام اسلامی، دولت باید ریشه ظلم را از بین ببرد لذا در مسئله احتکار دولت نمی تواند تنها تاسف بخورد، پس دولت چه کاره است؟ نباید دست روی دست بگذارد زیرا راه حل فراوان است اما دولت چرا استفاده نمی کند؟

امام جمعه اهواز تاکید کرد: دولت باید هرچه سریعتر این بی نظمی را خاتمه دهد و آنقدر طول نکشد که کاسه صبر مردم لبریز شود. نباید بگذاریم محتکران خبیث روزگار مردم را سیاه کنند، اصناف و بازاری ها باید برای جلوگیری از این امر، کمک کنند و نگذارند نظام اسلامی توسط این افراد متزلزل شود. قوه قضاییه نیز باید مجازاتی برای محتکران در نظر بگیرد و پشت این قضیه را بگیرند تا تمام شود.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: وسائل خنک کننده بسیار برای مردم جنوب حیاتی است و با توجه به بالا رفتن دلار، خرید این وسیله سخت شده، دولت قول داده که مصالح ضروری و مهم تسهیلاتی در نظر بگیرند، پس باید قول خود را عملی کنند که اگر چنین نشد باید بانک مرکزی و دولت پاسخگو باشند. دود این مسائل در چشم مردم است، بنابر این دولت باید دلار را با نرخی که معیین کرده ارائه دهد.

وی افزود: اگر دولت دلار را با نرخ مصوب به اصناف داده است پس اصناف در ایجاد این گرانی مقصرند و اگر این نرخ را ارائه نداده دولت باید پاسخگو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.