قدس انلاین : ۲۰ تن از میراث بانان برگزیده استان خراسان رضوی روز پنجشنبه طی مراسمی تجلیل شدند.

میراث بانان برگزیده خراسان رضوی تجلیل شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این مراسم گفت: این افراد به دلیل عملکرد مفید، موثر و نقشی که در برخورد با متعرضان به میراث فرهنگی داشتند، انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

سرهنگ مجید کیانی مقدم با بیان اینکه این استان جزو استانهای برتر کشور در برخورد با جرایم و متعرضان به میراث فرهنگی است، افزود: حافظان میراث فرهنگی در خطه خراسان رضوی تمام تلاش خود را برای مقابله با سوداگران اشیای تاریخی و افرادی که به دنبال حفاری غیر مجاز برای یافتن اشیای تاریخی مدفون هستند، به کار می گیرند.
وی با بیان این که تجلیل از میراث بانان خراسان رضوی برای دومین سال متوالی انجام می شود، اظهار کرد: پارسال عملکرد خوبی در یگان حفاظت این اداره کل ثبت شد به طوری که در زمینه کشفیات و دستگیری متخلفان این حوزه نسبت به سال قبل از آن افزایش قابل ملاحظه ای داشته ایم.
وی گفت: در سال گذشته ۲۴۴ نفر از متخلفان و متجاوزان به آثار تاریخی در این استان دستگیر شدند که نسبت به سال ۱۳۹۵ که ۱۵۲ نفر دستگیر شدند، ۶۱ درصد افزایش داشت.
سرهنگ کیانی مقدم افزود: همچنین ۷۷۱ قلم اشیای تاریخی در سال ۹۵ کشف شد که این تعداد در سال گذشته به ۱۲هزار و ۲۰۶ قلم افزایش یافت.
وی اظهار کرد: توسط مرزبانی این استان نیز طی سال گذشته ۱۰ هزار قطعه سکه کشف و ضبط شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.