بندرعباس ـ معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: به منظور ارزیابی و ارتقاء توانمندی کارکنان در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، مانور مواجهه با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار موادی نفتی در این بندر انجام شد.

برگزاری مانور مقابله با  نشت مایعات قابل اشتعال  در بندرشهید رجایی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،"تورج امیری"  معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگاندر حاشیه مانور مواجهه با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار موادی نفتی اظهار داشت: با توجه به وسعت جغرافیایی بندر شهید رجایی و توسعه روز افزون سرمایه گذاری در این بندر و حجم بالای تخلیه و بارگیری مواد در زونهای نفتی، با هماهنگی سازمان مرکزی سناریوی مانور با هدف ارتقای توانمندی کارکنان در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در مواجهه با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار موادی نفتی تدوین و به اجرا درآمد.

وی افزود: مانور مواجهه با خطر نشت، آتش سوزی و انفجار موادی نفتی از نوع میدانی و عملکردی بوده و با حضور مشاور ایمنی و آتش نشانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

معاون امور بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سناریوی پیش بینی شده گفت: طی گزارش واصله تانکر حامل مواد نفتی در یکی از پایانه ها دپوی کالا پس از نشت دچار انفجار و حریق شده که بلافاصله با حضور تیم آتش نشانی بندر و با رعایت دستورالعمل واکنش در شرایط اضطراری در بندر شهید رجایی صورت گرفت.

امیری یادآور شد، تعداد۳۰ نفر متشکل از واحدهای HSE، اورژانس، حراست، یگان حفاظت و امور بندری  این اداره کل همچنین  شرکت های  تایدواتر، خلیج پژم، آریا بنادر ایرانیان، پودر و گچ خلیج جنوب و شهروا با رعایت اصول ICS  (فرماندهی حادثه ) با محوریت آتش نشانی بندر  در این مانور مشارکت نمودند.

گفتنی است، در این مانور دو دستگاه تانکر، یک دستگاه لیفتراک، لودر، آمبولانس ، ۴ دستگاه کامیون آتش نشانی مورد استفاده قرار گرفت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.