قدس آنلاین: ناظر گمرکات خراسان‌رضوی گفت: واردات در بهار ۱۳۹۷ به خراسان رضوی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر وزن ۱۴ درصد و از نظر ارزش ۱۷ درصد افزایش داشته است.

واردات به خراسان‌رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت‌

به گزارش قدس آنلاین امید جهانخواه اظهار داشت: در ۳ ماهه ابتدایی امسال میزان واردات استان خراسان رضوی ۹۱ هزار تن و به ارزش تقریبی ۱۰۵ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: میزان واردات استان در ۳ ماهه ابتدایی سال گذشته ۸۰ هزار تن و به ارزش ۹۰ میلیون دلار بوده و با مقایسه ارقام مدت متناظر در امسال باید گفت که واردات در بهار ۱۳۹۷ نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر  وزن ۱۴ درصد و از نظر ارزش ۱۷ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: مهم‌ترین اقلام وارداتی به خراسان رضوی در بهار امسال پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، واگن‌های روباز با دیواره‌های جدانشدنی به ارتفاع بیش از ۶۰ سانتیمتر  و برنج نیمه سفید شده، کامل سفید شده و صیقلی و براق بوده است.

جهانخواه تأکید کرد: مهم‌ترین کشورهای واردکننده کالا به استان خراسان رضوی در طول ۳ ماهه ابتدایی امسال ترکیه، امارات متحده عربی و فدراسیون روسیه بوده‌اند که حجم صادرات از روسیه در ۲ ماه اخیر افزایش داشته تا به این جا که جزو ۳ کشور اصلی واردکننده کالا به استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۶ میزان مسافر ورودی و خروجی به خراسان رضوی از گمرکات خراسان رضوی ۶۳۷ هزار و ۸۸۱ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه ابتدایی امسال نیز ۶۰۱ هزار و ۱۰۶ نفر از طریق گمرکات مرزی خراسان رضوی تردد  داشته‌اند که از این تعداد ۳۱۹ هزار و ۶۲۹ نفر مسافر ورودی و ۳۱۸ هزار و ۲۵۲ نفر مسافر خروجی بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.