قدس آنلاین: تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: یکی راهکارهای مهم صیانت از جوانان و جامعه زیارت است. زیارت یکی از راه های مهم برای صیانت از جامعه و جوانان است. امیدواریم این حرکت آغاز باشد نه انجام؛ آغازی باشد برای گام های ماندگار بعدی که به دست سازمان صداوسیما انشالله انجام گیرد.

یکی راهکارهای مهم صیانت از جوانان و جامعه زیارت است

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در آیین افتتاح رادیو زیارت و ۲۷۰ مورد از پروژه های فنی مرکز در مجتمع رضوان صداوسیمای خراسان رضوی اظهار کرد: زیارت امر بسیار مهمی است و این میل، در یک کشش قلبی ریشه دارد که جسم و جوارح را به دنبال خود می کشد. اصطلاح زیارت اصطلاحی در خصوص میل مشتاقان به مزور(شخص زیارت شونده) به ویژه اولیا الهی است.

وی ادامه داد: در ارتباط بین زائر و روح بلند مزور چند رکن مورد توجه است. این رسانه در محضر امام هشتم(ع) راه اندازی شده و وجود مقدس ایشان حجت خدا بوده و عالم آل محمد(ص) هستند. رسالت این رسانه آن است که به شخصیت انسان ساز ایشان بپردازد و آن را به جامعه بشری معرفی کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: اگر به ابعاد هجرت تمدنی و شخصیت جامع حضرت رضا(ع) پرداخته شود، به نظر می رسد به همان حدیث خود امام می رسیم که فرمودند «اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند، حتما به دنبال ما حرکت خواهند کرد». شخصیت امام رضا(ع) و ستارگانی که در آسمان این ولایت و تمدن رضوی وجود دارد که هر کدام قابل توجه است، منتها چون در کنار نام امام قرار دارند کمتر به ایشان پرداخته می شود اما جا دارد در مورد هر کدام این ستارگان بحث شده و نسبت به سیره و سلوک آن ها پرداخته شود چراکه همه این ها الگوهایی برای بشریت امروز هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه موضوع زیارت به عنوان ارتباط بشریت با امام و حجت خدا بسیار مهم است، عنوان کرد: آنچه که زائر در مظهر مزور در مورد شناخت دودمان آن حضرت بیان می کند این است که من اعتراف می کنم شما وارث آدم(ع)، وارث نوح(ع)، وارث موسی(ع) و... هستید و من به عنوان زائر در محضر شما تصمیم خویش را برای یک زندگی متفاوت اعلام می کنم. زیارت یک برشی در زندگی نیست که به پیشینه و یا وسیله آن توجه داشته باشد بلکه هم به قلب و هم به بطن توجه دارد. در واقع انگیزه زائر برای زیارت و تصمیمی که وی در محضر حجت خدا می گیرد که بعد از آن به اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از همه زشتی ها اقدام کند، موجب می شود که از آن زمان به هرچه امام حق اعلام کرده، آن را حق بداند و بر آنچه حجت خدا مهر باطل زده، زائر نیز این مهر را می زند.

وی تصریح کرد: زیارت دانشگاه بزرگی است که معلم آن علی ابن موسی الرضا(ع) است و متن درسی آن زیارت جامعه کبیره است. زیارت دانشگاه بزرگ انسان ساز، مقاوم ساز و مجاهدساز است که باید به آن پرداخته شود. این ظرفیت عظیمی است که مجاهدان فی سبیل الله و شهدای عالی قدر ما در همین مضجع تصمیم گرفتند و به شهادت رسیدند و طریق جهاد و کوشش در راه خدا را انتخاب کردند. این جایگاه، جایگاه عظیم انسان سازی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نکته بعدی که باید در این رسانه در مورد زیارت به آن پرداخته شود، خود زائر و حال و هوای وی است؛ زائر و آرامشی که در پرتو این زیارت پیدا می کند. در کنار زیارت مضجع علی ابن موسی الرضا(ع) چه میزان از اضطرابات اجتماعی و فردی به سکینه و آرامش تبدیل می شود. این حال و هوای زائر از مسایلی است که باید تا آن حدی که می توان همگان را از این حال و هوا مطلع کرد.

رئیسی عنوان کرد: مساله بعدی برکاتی است که در پرتو زیارت و مضجع نورانی حاصل می شود؛ چه برکات فرهنگی و به ویژه برکات خدمت رسانی و گره گشایی هایی که در پرتو این زیارت صورت می گیرد. بسیاری از گره ها در پرتو این امام رئوف در زندگی اجتماعی گشوده می شود و بسیاری از خدماتی که امروز به نام حضرت رضا(ع) در کشور و جهان اسلام و جامعه بشری انجام می شود، از برکات ایشان است.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: در حکمی که مقام معظم رهبری به عنوان ماموریت مدیریت آستان قدس رضوی به بنده ارایه دادند، اشاره کردند به نوع خدماتی که باید در پرتو نورانیت حضرت رضا(ع) برای جامعه ارایه شود.

وی گفت: بیان نوع این خدمات، اعتقاد و باور در مردم را افزایش می دهد. معلوم می شود که به نام حجت خدا بسیاری از گره ها در زندگی مردم گشوده می شود. از یک مشکل خانوادگی بسیار کوچک گرفته تا بسیاری از مسایل اجتماعی که امروز همه از آن نگران هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی راهکارهای مهم صیانت از جوانان و جامعه زیارت است. زیارت یکی از راه های مهم برای صیانت از جامعه و جوانان است. امیدواریم این حرکت آغاز باشد نه انجام؛ آغازی باشد برای گام های ماندگار بعدی که به دست سازمان صداوسیما انشالله انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.