اصفهان- شهردار اصفهان توانمندسازی جوانان را وظیفه تمام دانشگاه ها و موسسات آموزشی دانست و گفت: مهارت آموزی باید در تمام رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی تعمیم یابد تا فارغ التحصیلان در آینده بتوانند از فرصت‌های شغلی بهتری برخوردار شوند.

توانمندسازی جوانان وظیفه تمام دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قدرت الله نوروزی صبح یکشنبه در در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک به مناسبت روز ملی مهارت، کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای اظهارکرد: مهارت آموزی در تمام عرصه ها ضروری است و این مهم باید در تمام اجزای جامعه صورت گیرد تا گامی تاثیر گذار در جامعه برداشته شود.

وی با ابراز خرسندی از کسب مدال توسط جوانان استان اصفهان در ۸ رشته فنی و حرفه ای، تاکید کرد: لازم است از این جوانان به منظور تشویق و ایجاد انگیزه به صورت جدی حمایت شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تشویق و حمایت از این جوانان می‌تواند انگیزه ای را برای سایر جوانان استان فراهم کند، گفت: این مهم باید در تمام اجزای جامعه صورت گیرد تا گامی تاثیر گذار در جامعه برداشته شود.

وی توانمندسازی جوانان را وظیفه همه دانشگاه ها و موسسات آموزشی دانست و گفت: مهارت آموزی باید در تمام رشته های علوم انسانی و فنی و مهندسی تعمیم یابد تا فارغ التحصیلان در آینده بتوانند از فرصت‌های شغلی بهتری برخوردار شوند.

نوروزی با تاکید بر این که شهرداری از تمام امکانات خود برای مهارت آموزی و توانمندسازی در تمام حوزه‌ها به منظور تقویت جوانان استفاده خواهد کرد، افزود: مهارت آموزی در حل مشکلات جوانان بسیار مؤثر خواهد بود و مدیریت شهری در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: مراکز آموزشی باید توانمندسازی را معیار عمل خود قرار داده و علاوه بر دوره های آموزشی، به صورت تئوری و آکادمیک نیز مهارت های تجربی را ارایه دهند تا دانشجویان دیگر نگران شغل و آینده خود نباشند.

شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی، حقوق و ... تا مدت‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توان حضور در یک مناظره و یا نوشتن یک لایحه را ندارند، توانمندسازی دانش آموختگان امری ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.