قدس آنلاین_تکتم بهاردوست: هوشنگ نژاد گفت: فروش و عرضه مستقیم صرفاً در نمایشگاه‌های با رویکرد فروش و قیمت گذاری و نظارت صورت می‌گیرد.

نمایشگاه ها صرفا جهت معرفی کالاست

نمایشگاه ویترینی است که تولیدکنندگان، محققان، مبتکران و نوآوران صنعتی و بازرگانی در آن به عرضه کالاهای جدید می‌پردازند و از این طریق سعی می‌کنند با تولیدکنندگان مواد اولیه، خریداران، پیمانکاران و سازمان‌های دولتی و مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند. امروزه نمایشگاه‌های بین المللی از شکل ابتدایی خود فاصله گرفته و کارکردهای آموزشی، تبلیغاتی و اطلاعاتی و حمایتی آن‌ها است که بسیار اهمیت دارد.

ولی در این میان چند سئوال مطرح است. اینکه آیا نمایشگاه‌ها صرفا جهت فروش کالاست؟ چه کسی در قبال تخلفاتی که در برخی از این نمایشگاه‌ها اتفاق می‌افتد مسئولیت دارد؟ و...همه این‌ها سئوالاتی است که در صحبت با دکتر علیرضا هوشنگ نژاد مدیر نمایشگاه بین المللی مشهد مطرح شده است که می‌خوانید:

*مجوز نمایشگاه‌های تخصصی از سوی چه مرجعی صادر میشود و کدام مرجع صلاحیت شرکت کنندگان در نمایشگاه را تایید میکند؟ از سوی برخی اصناف تخصصی اعلام شده که نمایشگاه‌های برگزار شده در حوزه آن‌ها نه تنها تخصصی نیست که بسیار از شرکت کنندگانش هم فاقد صلاحیت لازمند؟

**مجوز نمایشگاه‌های تخصصی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می‌گردد و مرجع صلاحیت شرکت کنندگان اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه می‌باشد مضافاً بر اینکه همه مشارکت کنندگان باید دارای پروانه کسب معتبر باشند. بدیهی است هرگونه شکوائیه‌ای از طریق سازمان صنعت، معدن و اتاق اصناف و اتحادیه قابل پیگیری می‌باشد.

*آیا دریافت پول برای اجاره غرفه شرط لازم و کافی برای حضور در نمایشگاه است؟ چه کسی در قبال تخلفات صورت گرفته در نمایشگاه‌های تخصصی پاسخگو است؟

**بدیهی است که صرفاً پرداخت وجه ملاک نمی‌باشد و شرکت کنندگان باید واجد صلاحیت لازم باشد تخلفات صورت گرفته از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه زیربط قابل پیگیری می‌باشد.

*آیا فلسفه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی فروش کالا است؟ پس چرا عمده غرفه داران اظهار می‌کنند برای جبران هزینه‌های که به نمایشگاه پرداخته این باید فروش داشته باشیم؟

**خیر! نمایشگاه تخصصی صرفاً جهت معرفی محصول است. بدیهی است که فروش و عرضه مستقیم صرفاً در نمایشگاه‌های با رویکرد فروش و قیمت گذاری و نظارت صورت می‌گیرد.

*فکر نمی کنید دراین صورت نمایشگاه تبدیل به فروشگاه می‌شود و از هدف خود باز می‌ماند؟

**بله ! اگر با رویکرد فروش باشد دیگر کارکرد نمایشگاهی ندارد. بجز نمایشگاه‌های خاص که در شیوه نامه برگزاری نمایشگاه قید گردیده است.

*برگزاری کنفرانس‌ها و کمیسیون‌های تخصصی جزجدا نشدنی از نمایشگاه‌های تخصصی است در حالیکه در مشهد به ندرت چنین کمیسیون‌های برگزار میشود. چرا؟

**با رویکرد جدید نمایشگاه بین المللی مشهد برگزاری سمینارها، کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی باید همزمان با برپایی نمایشگاهی برگزار گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.