نمایشگاه تخصصی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی قرار است با هدف تحقق شعار سال در حمایت از کالای ایرانی به معرفی دستاوردهای اسباب‌بازی ایرانی بپردازد.

جشنواره ملی اسباب‌بازی و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، محسن حموله دبیر چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در نخستین نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه اسباب‌بازی در این جشنواره ملی یکی از راه‌های تحقق این هدف را حمایت از کالای ایرانی از طریق ساماندهی صنعت اسباب‌بازی بیان کرد.

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده کانون افزود: کمیته‌های این جشنواره از راه‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم هستند و این ساماندهی از طریق کمیته‌های نمایشگاه تخصصی، نمایشگاه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دولتی و مردم نهاد در معرفی فعالیت بازی و اسباب‌بازی، ایجاد زمینه ارتباط موثر میان طراحان، تولیدکنندگان، پخش‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و همه دست‌اندرکاران موثر در صنعت اسباب‌بازی صورت می‌گیرد.

حموله گفت: کمیته علمی که مسئول برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش‌های علمی است سعی دارد به ساماندهی از طریق شناسایی و رفع خلاهای موجود کمک کند.

وی تصریح کرد: کانون با همکاری سازمان بهزیستی کشور، هلال احمر و صدا و سیما قرار است برنامه‌هایی را برای مخاطبان در سراسر کشور همراه با فعالیت‌های بازی و بومی برگزار کند و چون جشنواره امسال همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی است بر همین اساس پیشنهادهایی برای سوق دادن بخشی از برنامه‌های کانون در این زمان و در حوزه بازی به سمت کتاب صورت گرفته است.

حموله هم‌چنین به معرفی مسئولان کمیته‌های برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی پرداخت.

محسن رجبی‌عضو انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی نیز در این نشست گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره فقط تولیدات ایرانی را به نمایش می‌گذارند و به هیچ عنوان محصول خارجی و یا محصولات ایرانی که ماهیت خارجی داشته باشند در این نمایشگاه استفاده نخواهد شد.

وی افزود: تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌ فضایی برای فروش تولیدات خود ندارند بلکه در حال معرفی محصولات ایرانی خود خواهند بود.

حامد تاملی مسئول کمیته هماهنگی نهادها و سازمان‌های مرتبط با حوزه اسباب‌بازی نیز گفت: قرار است در این نمایشگاه به ترویج بازی و اسباب‌بازی پرداخته شود و به صورت مستقیم با مخاطبان کاربردهای بازی‌ها را نشان دهیم.

دبیر علمی انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی افزود: در این جشنواره در نظر داریم تا فضایی را به بازی‌ها اختصاص بدهیم و خدمات بازی محور را در معرض دید علاقه‌مندان قرار بدهیم. برای ارایه بازی‌های خلاق محور و ارتباط کودک و بازی، کارگاه‌هایی تخصصی نیز ارایه خواهد شد و هم‌چنین، بازی‌های حرکتی و بومی در این دوره از جشنواره به کودکان و نوجوانان ارایه می‌شود.

آیدین مهدی‌زاده مسوول کمیته علمی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز در این نشست گفت: کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌ها و نشست‌هایی برای این جشنواره تدارک دیده شده که با هدف کلی ارتقای سطح دانش جشنواره برگزار خواهد شد تا بتواند مشکلات صنعت اسباب‌بازی را با دیدگاه علمی شناسایی و بررسی کند.

نخستین نشست برنامه‌ریزی و هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه اسباب‌بازی چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در روز دوشنبه ۲۹ مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.

جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری ۲۶ تا ۳۰ آبان‏ سال ۱۳۹۷ با رویکرد حمایت از کالای ایرانی و با هدف برقراری ارتباط میان طراحان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در حوزه اسباب‌بازی با مشارکت انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست‌جمهوری برگزار می‏شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.