شرکت تسلیحاتی «روس‌تِک» اعلام کرد که درخواست ترکیه را برای تسریع ساخت و تحویل سامانه‌های S-۴۰۰ بعد از تهدیدهای آمریکا، پذیرفته است.

روس‌تِک: تحویل سامانه‌های S-۴۰۰ به ترکیه تسریع می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، بعد از پیشنهاد جدید آمریکا به ترکیه درخصوص مناقشات خرید جنگنده‌های F-۳۵ و سامانه‌های S-۴۰۰، روسیه اعلام کرد که تحویل این سامانه‌ها به ترکیه را تسریع می‌کند.

«ویکتور کلادوف» سخنگوی شرکت تسلیحاتی «روس‌تِک» در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» از تسریع در تحویل سامانه‌های پدافند موشکی S-۴۰۰ به ترکیه خبر داده و گفته اولین محموله از این سامانه‌ها ابتدای سال ۲۰۱۹ تحویل خواهد شد.

کلادوف با اشاره به پذیرش درخواست شرکای ترکیه‌ای مبنی بر تسریع در ساخت و تحویل سامانه‌های S-۴۰۰، افزود: «تصمیم به مجهز کردن ترکیه به این سامانه‌ها، که خود از اعضای ناتو است، به اتفاقی قابل توجه تبدیل شده است».

وی در پاسخ به سوال آناتولی درباره احتمال تولید مشترک این سامانه‌ها توسط ترکیه و روسیه گفت: «باید در نظر داشته باشیم که این یک فناوری بسیار جدی (و پیچیده) است. برای سازماندهی کردن چنین محصولی، باید مواد اولیه مناسب و پایه علمی مورد نیاز و همچنین پرسنل مجرب داشته باشیم. امری که اجرای آن زمان زیادی می‌برد».

روز گذشته (دوشنبه) یک هیأت از کنگره آمریکا با سفر به آنکارا، به ترکیه پیشنهاد داد که اگر سامانه‌های S-۴۰۰ را از روسیه خریداری نکند، آنگاه می‌تواند جنگنده‌های F-۳۵ که پول آنها را نیز پرداخت کرده‌، تحویل بگیرد.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا چندی پیش تهدید کرده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی S-۴۰۰ خریداری کند، تحریم خواهد کرد.

دسامبر سال گذشته بود که ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه S-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و ۵۵ درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.