مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس امام رضا(ع) با حضور دانش آموزان و خانواده آن‌ها در ایستگاه آداب زیارت حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، آیین آغاز سال تحصیلی بنیاد فرهنگی رضوی ظهر امروز با حضور خانواده دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) در ایستگاه آداب زیارت حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم حسین باغگلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی در سخنانی، با اشاره به اینکه برای تربیت دینی دانش آموزان دو رویکرد خطی و درهم‌تنیده وجود دارد، اظهارداشت: در رویکرد خطی تربیت دینی، اطلاعات تربیتی برای کودک توضیح داده می‌شود، کودک احساسات هیجانی را تجربه می‌کند و سپس انتظار می‌رود تغییر رفتار حاصل شود. این رویکرد همواره با شکست رو به رو شده است.

وی ادامه اداد: در تربیت دینی با روش درهم‌تنیده، مربیان با ایجاد احساس خوب در زمان مواجه‌شدن کودک با نمادهای دینی او را ترغیب به انجام کارهای ارزشمند می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی بیان کرد: زمان‌های یادگیری در کودکان بسیار مهم هستند و بسیاری از ارزش‌های دینی را می‌توان در قالب بازی و سرگرمی به کودک آموخت. نشاط و فضای مطلوب در زمان حضور کودکان در حرم مطهر رضوی یکی از بهترین روش‌هایی است که محبوبیت این مکان مقدس را برای کودکان افزایش می‌دهد.

باغگلی خاطرنشان کرد: مربیان به‌عنوان الگو برای کودکان در تربیت دینی نقش بسیار مهمی دارند و تغییر مثبت در رفتار مربیان هنگام انجام اعمال دینی برای کودکان جذابیت ایجاد می‌کند.

   منبع:آستان نیوز

  پایان پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.