رئیس جمهور کره جنوبی هفته آینده به همراه یک هیأت 200 نفره به پایتخت کره شمالی می‌رود تا سومین نشست مشترک با رهبر کره شمالی را برگزار کند.

سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی با هیئتی 200 نفره به کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، کره جنوبی هیأتی شامل ۲۰۰ نفر را برای نشست میان «مون جائه این» رئیس جمهور این کشور و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به پیونگ یانگ می‌برد.

به نوشته روزنامه ژاپنی «ماینیچی»، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز(دوشنبه) گفت هیأت ۲۰۰  نفره‌ای به همراه رئیس جمهور به کره شمالی می‌رود و اظهار امیدواری کرد بازرگانانی نیز به این افراد اضافه شوند. این هیأت شامل افرادی از دولت، نیروهای امنیتی و  ده‌ها خبرنگار است. 

سومین نشست مون و کیم از ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر (۲۷ تا ۲۹ شهریور) در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی برگزار خواهد شد.

هفته گذشته «چانگ ایو-یانگ» سرپرست امنیت ملی کره جنوبی در راس هیأتی به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به پیونگ یانگ سفر کرد و در دیدار با مقام‌های کره شمالی درباره تاریخ سومین نشست سران دو کره توافق کردند. 

کیم و مون برای اولین بار در ماه آوریل گذشته دیداری تاریخی در روستای آتش‌بس مرزی پانمونجوم داشتند و دومین دیدار سران دو کره در ماه می برگزار شد. بعد از این دیدارها، نشست‌هایی در سطوح پایین‌ترین میان مقام‌های سیاسی و نظامی دو کره برگزار شده است.  

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.