سخنگوی کاخ سفید ضمن تأیید اینکه ترامپ نامه ای از کیم جونگ اون دریافت کرده است گفت رهبر کره شمالی از ترامپ دعوت کرده دیدار دیگری داشته باشند.

رهبر کره شمالی از ترامپ برای انجام دیدار مجدد دعوت کرده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نامه ای بسیار مثبت و گرم از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دریافت کرده که از ترامپ دعوت کرده است دیدار مجددی داشته باشند.

در حالی که تاریخ مشخصی برای این دیدار احتمالی تعیین نشده است، سندرز اعلام کرد که هدف اساسی از ارسال این نامه از سوی رهبر کره شمالی، درخواست یک دیدار دیگر با رئیس جمهوری آمریکا بوده است که کاخ سفید با چنین ملاقاتی موافق است و در حال حاضر آمادگی های لازم برای اجرای آن آغاز شده است.

سندرز به خبرنگاران گفته که در پیام کیم جونگ اون، تعهد مستمر برای تمرکز بر عاری کردن منطقه شبه جزیره کره از سلاح اتمی مشاهده شده است.

وی در اشاره به رژه نظامی اخیر کره شمالی در پیونگ یانگ نیز گفت که این رژه نظامی نشانه ای از حسن نیت بود که در آن موشک های قاره پیمای کره شمالی به نمایش در نیامده بود.

پیشتر سران کره شمالی و آمریکا دیدار کرده بودند و این دیدار با انتقادات زیادی همراه شد زیرا در خصوص ساز و کار خلع سلاح هسته ای کره شمالی شفاف سازی نشده بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.