مدیرکل کمیته امداد استان خراسان رضوی گفت: ۳۵ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان تحت پوشش و محروم این استان توزیع شده است.

۳۵ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان محروم توزیع شده است

به گزارش قدس آنلاین ، حبیب الله آسوده صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: شرایط اقتصادی جدیدی که در کشور حاکم شده و  درمشکلاتی که بوجود آمد مراجعات به کمیته امداد به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در شرایط فعلی مسئولان باید به فکر حل مشکلات مردم باشند و دنبال مقصر ایجاد شرایط موجود نباشیم و با وحدت در خدمت و حسن تدبیر می توانیم بر این مشکلات پیروز شویم.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: در کمیته امداد قرارگاه حمایت و خدمت را ایجاد کردیم و علاوه بر ۱۲۳ هزار خانوار تحت پوشش معیشت بگیر در چند ماه گذشته بیش از ۶هزار خانوار دیگر نیز اضافه شده است.

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور ایجاد اشتغال بسیار سخت شده است لذا به دنبال تثبیت اشتغال موجود هستیم تا شغل های فعلی از شرایط اقتصادی صدمه نبییند و از بین نرود.

آسوده تاکید کرد: ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای اشتغال حوزه روستایی برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده و در این راستا ۳۲۰۰ پرونده نیز تشکیل شده است ولی تاکنون با توجه به گذشت شش ماه از سال ریالی تخصیص داده نشده است.

وی بیان کرد: شروع بحث استارت آپ ها در کمیته امداد از خراسان رضوی بوده است و در ۴ شهرستان فیروزه،نیشابور،تربت حیدریه و قوچان ۳۰۰ نفر در این استارت آپها شرکت کردند و ایده های خودشان را عرضه کردند و در انتهای سال برگزیدگان معرفی خواهند شد و تا مرحله تجاری سازی به ایده ها کمک خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: جشن عاطفه ها امسال در دو مرحله برگزار می شود که مرحله اول در شهریور ماه بود که کمک های مردمی حدود ۱۵ درصد رشد داشت و ۳۰ میلیارد ریال جمع آوری شد و مرحله دوم نیز در ۱۱ مهر در مدارس و با کمک اداره کل آموزش و پرورش انجام خواهد شد و همچنین در حوزه نذر و قربانی نیز در ایام عید قربان ۴۰ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: ۳۵ هزار بسته نوشت افزار با کمک قرارگاه ثامن الائمه برای توزیع بین دانش آموزان تهیه شد که ۲۵هزار از این بسته ها بین دانش آموزان تحت پوشش و الباقی بین دانش آموزان محروم که شناسایی شدند توزیع خواهد شد.

آسوده ادامه داد:تلاش داریم روش های نوین پرداخت را جایگزین صندوق های صدقات خانگی کنیم چرا که سرعت در وصول بالاتری دارد و هر شهروند می تواند با نصب اپلیکیشن در هر حوزه ای که خواست اعم از جهیزیه، اشتغال زایی، ایتام و یا سایر حوزه ها کمک کند.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.