مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نیمه نخست سال جاری در راستای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی برای ۲۶۴ واحد صنعتی اخطاریه صادر شده است.

صدور اخطاریه برای ۲۶۴ واحد صنعتی آلاینده محیط زیست درخراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، تورج همتی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقداماتی در نیمه نخست سال جاری در حوزه جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی به انجام رسیده و در این راستا برای  ۲۶۴ واحد صنعتی آلاینده اخطاریه صادر شده است.

وی افزود: کشف ۱۵ هزار عقرب از متخلفان شکار و صید نیز از دیگر اقدامات در نیمه نخست سال بوده است و همچنین با توجه به گستردگی حوزه فعالیت یگان حفاظت،درخصوص ممانعت از چرای غیر مجاز ،محیط بانان موفق شدند بیش از ۲۲ هزار  راس دام از جمله گوسفند و بز که به صورت غیر مجاز در مناطق چهار گانه محیط زیست در حال چرا بودند را از منطقه  به بیرون  هدایت و برای مالکین دام ها تشکیل پرونده دهند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ۵۲۴ شکارچی متخلف درنیمه نخست امسال دراستان دستگیر شده اند که این افراد توسط مامورین یگان حفاظت به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی تاکید کرد:از متخلفین ۸۵ قبضه سلاح شکاری  که ۲۳قبضه از آنها غیر مجاز بود و ۱۵۰۰ گلوله کشف و ضبط شده است و همچنین لاشه ۹۸ راس از پستانداران وحشی از قبیل قوچ و میش ،کل و بز و آهوی وحشی و نیز لاشه ۲۶۹ پرنده وحشی از قبیل کبک ،مینا ،مرغابی از متخلفان کشف شده است.

همتی تاکید کرد: کشف و رها سازی ۲۸۵۰ پرنده وحشی از قبیل کبک وحشی ،مینا ،چکاوک که توسط صیادان زنده گیری شده بود نیز از دیگر اقدامات بوده است که پرنده های زنده بومی به دامن طبیعت بازگردانده شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۳۳ هکتار از مراتع در شش ماهه اول دچار حریق شد که با کمک یگان حفاظت  محیط زیست و منابع طبیعی و نیروهای محلی مهار شده است.متخلفین در۶ ماهه اول سال جاری بیش از  ۱۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال به محیط زیست خسارت وارد کرده اند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.