شاید برای کاربران فضای دیجیتال و استفاده کنندگان از خدمات اینترنت پهن‌باند جالب باشد که رفتار آنها رفته رفته از سال ۹۳ نسبت به نوع و نحوه استفاده از پهن‌باند دیجیتال تغییر کرده است... .

تغییر ذائقه کاربران اینترنت ثابت ایران از چه زمانی آغاز شد +نمودار

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، با گسترش و نفوذ روزافزون تکنولوژی‌های ارتباطی در بدنه جامعه، اغلب کاربران دستگاه‌های دیجیتال با مفاهیمی نظیر پهن‌باند، ارتباطات ثابت و سیار و موضوعاتی نظیر اینترنت ۳G و ۴G آشنایی حداقلی پیدا کرده‌اند.

آمارها می‌گوید که تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند در کشور ۷۲ میلیون ۹۴۱ هزار و ۸۷۷ است که از این تعداد، ۱۲ میلیون و ۸۸۸ هزار و ۵۰ مشترک مربوط به بخش «اینترنت پهن‌باند ثابت» و ۶۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۸۲۷ مشترک مربوط به بخش «اینترنت پهن‌باند سیار» است.

بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند سیار در کشور ۷۳.۱۶ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند ثابت ۱۵.۷۰ درصد است.

نقطه عطف توسعه پهن‌باند سیار در کشور را باید مصادف با شکسته شدن انحصار خدمات نسل سوم ارتباطی در سال ۹۳ دانست؛ اما نگاهی به نمودار تغییر حالت ضریب نفوذ پهن‌باند در کشور که به شرح زیر است، به وضوح تأثیر تصمیمات سیاست‌گذاران در عرصه ارتباطات کشور طی چند سال اخیر را نشان می‌دهد.

اما طبیعتا همانطور که در نمودار مشخص است، این وضعیت مطلوب نیست زیرا فضای رقابت بین اپراتورهای سیار و ثابت در حوزه اینترنت پهن‌باند به مرور غیررقابتی می‌شود و این به مسئله و نگرانی برای فعالان حوزه ثابت تبدیل شده است.
 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.