استاندار خراسان رضوی در بازدید آخر هفته خود از دستگاه های خدمات رسان به زائران و نیز مسیر تردد زائران پیاده در محور نیشابور، مجموعه های خدماتی و ایستگاه های صلواتی و نحوه برنامه ریزی آنها برای خدمات دهی بازدید کرد.

بازدید استاندار از استقرارهیات های خدمات رسان و مسیرهای تردد زائران پیاده مشهد

به گزارش قدس آنلاین، علی رضا رشیدیان، با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی ماه صفر ولزوم خدمت به زائران رضوی، آخر هفته خود را در میان خدمتگزاران زائران بویژه زائران پیاده گذراند.

 وی بدین منظور از مراکز ورودی زائران به مشهد مثل پایانه مسافربری، فرودگاه و راه آهن بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیندها و آمادگی های بخش های مربوطه قرار گرفت و به مدیران هر حوزه هم تذکراتی را داد.

وی با حضور در پر ترافیک ترین مسیرجاده ای زائران پیاده و سواره در این ایام، به مراکز خدماتی و ایستگاه های میقات الرضا (ع) که از هم اکنون در حال استقرار تدارکات و تجهیزات خود بودند سری زد.

در جریان این بازدید برخی ایستگاه های صلواتی فعال شده و به گروه هایی از زائران پیاده و سواره مسیر خدمات می دادند از جمله آنها ایستگاهی بود که خیران و مردم در حال پذیرایی از گروهی از زائران پیاده قرچک ورامین بودند.

رشیدیان با اشاره به اینکه مردم با حضوری پرشور و توام با عشق از هم اکنون کار را آغاز کرده اند که  این خود نشان از ارادت آنان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد، گفت : همه با عشق در این مسیر راهی می شوند و آنانی که خدمت این زائران را می کنند، عشق و موهبتی فزونتر نصیبشان شده است.

وی عنوان کرد : با توجه به رشد آمار زائران پیاده ثبت نامی در سامانه مربوطه نسبت به سال قبل بویژه ضرورت برنامه ریزی برای اقامت آنان در طول مسیر باید پیش بینی ایستگاه ها با توجه به سطح خدمات و نوع خدمات اعم از پذیرایی و خدمات سرپایی تا اقامت و اسکان شبانه و مباحث درمانی و فرهنگی مورد توجه جدی قرار گیرد.

 وی که در گفت و گو با خیران فعال در این ایستگاه ها و شنیدن مسائل آنان گفت : آنان برای تامین بخشی از مایحتاج مورد نیازپذیرایی زائران در ایستگاه ها چون گوشت و برنج و مانند  آن با مشکلاتی مواجه هستند که در این راستا تاکید شده که ستاد تنظیم بازار استان برای تامین اقلام و نیز شکر به آنان کمک کند تا شرایط بهتری را برای تغذیه و

اقامت زائران فراهم کنند.

وی در بحث تامین آب و سوخت مورد نیاز این ایستگاه ها هم گفت : این موضوع در دستور کار مدیران استان است و نسبت به تامین این نیازهای آنها اقدام و برنامه ریزی می شود ضمن آنکه ضرورت هماهنگی پلیس راه و اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای برای تردد ایمن زائران پیاده و سواره در طول این محورها از جمله مباحث مهم است که مقرر شد طی نشستی مشترک نسبت به این امر اقدام شود.

وی در بحث وضعیت جاده ولایت هم گفت : حدود ۱۰، ۱۵ کیلومتر از این مسیر باقیمانده که باید سریعتر برای تکمیل آن چاره اندیشی شود که با انجام آن بخشی از حجم تردد زائران پیاده در مسیری امن و مناسب انجام می شود.

منبع:برنا
  پایان پیام/





 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.