رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه مهرماه در این استان ۳۱/۴ درصد بوده است.

نرخ تورم مهرماه خراسان رضوی به ۳۱/۴ رسید

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی با اعلام آخرین نرخ تورم در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نرخ تورم نقطه به نقطه استان مهر امسال در تمام خانوارها ۳۱/۴ درصد بود  که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن ۹ درصد افزایش یافته است.

وی  افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در مهر ماه سال جاری ۳۲/۸ درصد بود که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن۷/۱ درصد افزایش یافته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای شهری ۳۲/۴ و روستائی ۳۵/۳ درصد می باشد که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۶/۷ و ۹/۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مهر سال جاری در کل خانوارهای استان ۱۱/۶درصد می باشد که نسبت به ماه قبل ۲درصد افزایش یافته است. این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۱۱/۱و روستائی ۱۳/۶ درصد می باشد که به ترتیب ۲ و ۲/۲ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مهر ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۱۳/۴درصد می باشد که نسبت به مدت مشابه ۲/۱ درصد افزایش یافته است. این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۱۳/۴و روستائی ۱۳ درصد می باشد که به ترتیب ۲ و ۲/۳ درصد  افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در مهرماه سال جاری استان در گروه خوراکی ها، آشامیدنی ها، و دخانیات ۴۹/۵، پوشاک و کفش ۳۵، مسکن ۱۶/۱، گروه بهداشت و درمان ۲۰/۸ بوده است که این ارقام برای کشور به ترتیب ۴۷/۵، ۳۴/۹، ۲۱/۹، ۱۸/۸ بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی اظهارکرد: شاخص قیمت و کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۱۴۱/۵ مناطق شهری۱۳۹/۵ مناطق روستائی ۱۴۹/۸ بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.