۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
کد خبر: 629937

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هفت واحد تولید ایزوگام در مشهد که فعالیت آنها سبب ایجاد آلودگی زیست محیطی بود مهر و موم و تعطیل شدند.

هفت واحد آلاینده در مشهد تعطیل شدند

به گزارش قدس آنلاین ، اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: بر اساس پایشها به منظور جلوگیری از آلودگی هوا از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی این هفت واحد به دلیل عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی در مشهد پلمب شدند.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص جوی در طول نیمه دوم سال و تبدیل شدن موضوع آلودگی هوا به یکی از معضلات اصلی شهر مشهد کارشناسان اداره نظارت و پایش و آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی طی چندین نوبت بازدید و بررسی وضعیت آلودگی صنایع، واحدهای ایزوگامی را بررسی کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با وجود صدور اخطاریه برای شماری از واحدهای ایزوگامی، این واحدها به قوانین و ضوابط محیط زیست بی توجه بوده و کماکان عامل ایجاد آلایندگی بوده اند بنابراین به مرجع قضایی معرفی شدند و پس از هماهنگی با حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مشهد اقدام قانونی به منظور پلمب آنها صورت گرفت.
وی گفت: بر اساس ماده 11 'قانون حفاظت بهسازی' مهلت 72 ساعته طی اخطاریه های جداگانه به واحدهای آلاینده داده شد اما به دلیل عدم انجام اقدام موثر از سوی آنها، با اعمال ماده 19 آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب و ناظر بر ماده 11 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، تاسیسات هفت واحد ایزوگامی مهر و موم شد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.