مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال بیش از 70 طرح اشتغال روستایی در سامانه کارا به ثبت رسیده که از این تعداد 6 تشکل مبلغ 160 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و برای بیش از 60 نفر اشتغال زایی شده است.

160 میلیارد ریال به 6 تشکل روستایی خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین ، محسن اسفندیاری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران تشکل های تعاون روستایی، تولید و کشاورزی شهرستان نیشابور افزود: 644 تعاونی روستایی با 360 هزار عضو در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که در این مدت بیش از 20 تشکل توانمند سازی و احیا شده و تعدادی نیز در حال ادغام هستند.

وی با بیان اینکه ساماندهی این تشکلها با جدیت پیگیری می شود اظهار داشت: از ابتدای امسال برای بهره برداری هدفمند و ایجاد ارزش افزوده از منابع آب و خاک 11 تشکل گیاهان دارویی در استان شکل گرفته است.
وی گفت: وقفه ای در تخصیص سهم صندوق توسعه ملی بوجود آمده و منتظر تخصیص 50 درصد باقیمانده سهم استان از این صندوق هستیم.
اسفندیاری با اشاره به سود صنعت نوغانداری افزود: این صنعت جزو صنایع پردرآمد، اشتغال زا و بسیار حساس در این استان است که در فصل تولید پیله ابریشم باید سیاست های وارداتی مناسبی برای حمایت از آن اتخاذ شود.
وی اظهار داشت: تعداد تشکل های تعاون روستایی در نیشابور از برخی استانهای کشور بیشتر است و بیش از 93 درصد از مدیران عامل این تشکلها نیز دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستند.
فرماندار نیشابور نیز در این نشست گفت: این شهرستان یکی از قطبهای موفق و پویا در بخش کشاورزی و صنعت استان است.
سعید شیبانی افزود: سازمان تعاون روستایی در زنجیره اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا می کند اما هنوز همه توانایی ها و ظرفیتهای این سازمان به فعلیت نرسیده است.
وی اظهار داشت: با ایجاد شبکه مالی و صندوق های حمایتی، کشاورزان می توانند دسترنج خود را با اطمینان خاطر سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: به خاطر اعتمادی که به سازمان تعاون روستایی بوجود آمده صندوق های تعاونی روستاها باید با دقت و حساسیت ویژه مدیریت و نظارت شوند تا این اعتماد خدشه دار نگردد.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.