گیلان - میرشمس مومنی زاده ، با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال ۹۶، ۱۰۶ نفر فوتی ناشی از سوانح رانندگی در راه های استان داشتیم گفت: خوشبختانه در مدت مشابه امسال این آمار به ۶۵ نفر رسید که کاهش ۳۹ درصدی را نشان می دهد.

کاهش ۳۹ درصدی جان باختگان سوانح رانندگی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت ، میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت ،در همایش بزرگ هم پیمانی با ایمنی راه ها که در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد، تصادفات جاده ای و سوانح رانندگی را یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در جهان و ایران دانست و اظهار کرد: سوانح رانندگی پنجمین علت مرگ در جهان و سومین علت مرگ در ایران است.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین سالانه ۲۵ میلیون نفر دچار سوانح رانندگی منجر به مرگ و مصدومیت می شوند، تصریح کرد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جان خود را در جاده ها از دست می دهند که این میزان برای کشور ما ۱۹ هزار نفر است. همچنین سالانه ۲۰۰ هزار نفر مصدوم داریم.

فرماندار شهرستان رشت، با اشاره به آسیب های اجتماعی و پیامدهای خانوادگی ناشی از تصادفات جاده ای و سوانح رانندگی، یادآور شد: در اثر هر تصادف منجر به مرگ سالانه کشور متحمل هزینه های مادی و معنوی سنگینی است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه مباحث مرتبط با ایمنی راه ها باید با عزم جدی تری پیگیری شود، گفت: سه عامل راه، خودرو و انسان در وقوع تصادفات نقش دارند. در استان گیلان از یک طرف با توجه به جغرافیا، آب و هوا و اقلیم خاص با تخریب جاده ها مواجه هستیم و از طرف دیگر، جهت بهسازی و توسعه راه ها محدودیت های اعتباری داریم لذا باید از امکانات موجود استفاده بهینه را ببریم.

رئیس شورای ترافیک رشت، با تاکید بر لزوم استانداردسازی راه ها، متذکر شد: خطاهای انسانی در وقوع تصادفات بسیا اثرگذار است لذا لازم است با آموزش و فرهنگ سازی سوانح و تصادفات را کاهش دهیم.

وی تبلیغ، آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران را یکی از اقدامات مثبت راهداری و پلیس راه در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و فرهنگ سازی ایمنی،  نیازمند آموزش های عمومی به مردم از طریق متولیان فرهنگی هستیم.

مومنی زاده، با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال ۹۶، ۱۰۶ نفر فوتی ناشی از سوانح رانندگی در راه های استان داشتیم، اظهار کرد: خوشبختانه در مدت مشابه امسال آمار جان باختگان به ۶۵ نفر رسید که کاهش ۳۹ درصدی را نشان می دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.