شاخص کل فرابورس(آیفکس) در هفته‌ای که گذشت با کاهش ۲.۵ درصدی مواجه شد.

افت ۲.۵ درصدی شاخص فرابورس در ۵ روز معاملاتی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در جریان معاملات هفته پایانی آبان ماه امسال تعداد ۴ هزار و ۷۰۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال در تمامی بازارهای فرابورس ایران جابه‌جا شد که حکایت از افزایش ۳۶ و ۴۱ درصدی حجم و ارزش کل معاملات دارد.

همچنین نگاهی به آمار معاملات در بازار سهام فرابورس در این مدت بیانگر دست‌به‌دست شدن ۴۴۲ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال در بازار اول و معامله دو هزار و ۴۸ میلیون سهم به ارزش ۹ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال در بازار دوم است که حجم و ارزش معاملات بازار دوم، افزایش حداقل ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بازار پایه فرابورس نیز در هفته‌ای که گذشت میزبان خرید و فروش ۲ هزار و ۹۳ میلیون سهم به ارزش ۳ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال بوده است که به معنی رشد ۲۴ و ۹ درصدی حجم و ارزش معاملات در این بازار است.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز در مدت مشابه ۱۲۱ میلیون ورقه به ارزش ۱۱ هزار و ۲۳۵ میلیارد ریال دادوستد شده است که آمار معاملات به تفکیک این بازار حاکی از رشد حجم و ارزش معاملات مربوط به اوراق بدهی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و کاهش متغیرهای معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن است.

هم‌زمان ارزش معاملات خرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME در فرابورس ایران نیز در هفته گذشته به ۱۴ هزار و ۷۲۵ میلیارد رسید که گروه‌های استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی به ترتیب ۲۹ و ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات را از آن خود کردند و در صدر ایستادند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس(آیفکس) نیز در حالی با ۲.۵ درصد کاهش در ۳۰ آبان‌ماه در ارتفاع ۱۹۰۸ واحدی قرارگرفت که در آیفکس بازدهی ۷۴ درصدی از ابتدای سال را ثبت کرده است و ارزش بازار فرابورس نیز ۲.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.