رئیس سرویس امنیتی اوکراین حضور جاسوسان این کشور در عرشه کشتی‌های توقیف شده در تنگه «کرچ» را تأیید کرده است.

تاس: کی‌یف حضور جاسوسان خود در عرشه کشتی‌های توقیف شده در "کرچ" را تأیید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «واسیلی گریتساک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین اطلاعات منتشر شده درباره حضور دو نفر از نیروهای سرویس اطلاعات نظامی این کشور در داخل کشتی‌های توقیف شده نیروی دریایی اوکراین را تأیید کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، روابط عمومی سرویس امنیتی اوکراین به نقل از ریاست این سازمان اعلام کرد: «افسران سرویس اطلاعات نظامی اوکراین در حال انجام وظایف رزمی پشتیبانی ضداطلاعاتی در نیروی دریایی بوده‌اند که این مسئله صراحتا در ماده ۱۲ از قانون اوکراین ذکر شده است».

سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه ۲۵ نوامبر (۴ آذرماه) با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آبهای منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند که در ادامه نیروهای روس مجبور به استفاده از سلاح‌ برای متوقف کردن این کشتی‌ها شدند که در تبادل آتش صورت گرفته سه نفر از نیروهای اوکراین اندکی زخمی می‌شوند.

نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ کریمه هدایت کرده و آنها را توقیف‌ می‌کنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند. در حال حاضر پرونده‌ای جنایی با اتهامات نقض حریم مرزی روسیه به جریان افتاده است.

وزارت خارجه روسیه این اقدام نیروی دریایی اوکراین را از پیش‌طراحی‌شده و اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده است. این در شرایطی است که کی‌یف گفته کشتی‌های اوکراین هیچ اقدام اشتباهی صورت نداده‌اند و روسیه به تهاجم نظامی متهم کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.