گزارش یک روزنامه صهیونیستی نشان می‌دهد بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در فقر زندگی می‌کنند که ۱ میلیون نفرشان کودک هستند.

بیش از دو میلیون فقیر ساکن سرزمین های اشغالی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، آمارهای یک موسسه مستقر در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان این اراضی در فقر زندگی می‌کنند. 

 وبگاه روزنامه «یدیعوت آحارانوت»  نوشته آمارهای موسسه «Latet» (در عبری به معنی اهدا کردن) علاوه بر این نشان می‌دهد حدود یک چهارم از ساکنان سرزمین‌های اشغالی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌توان آنها را زیر خط فقر تعریف کرد.

بر اساس این گزارش، تقریبا یک چهارم کودکان اسرائیلی نیاز به خدمات رفاهی دارند و بیش از یک سوم کودکان به خاطر مشکلات اقتصادی دست‌کم یک وعده غذایی را از برنامه خود حذف می‌کنند.

آمارها همچنین نشان می‌دهند۶ درصد از کودکان نیازمند مجبور به درخواست کمک‌های مالی و ۵.۷ درصدکودکان نیز مجبور به یافتن غذا از کف خیابان‌ها یا سلطل‌های زباله شدند.

از میان خانواده‌هایی که جزو فقرا تعریف شده‌اند ۵۳ درصد گفته‌اند غذای کافی برای خوردن ندارند.

این گزارش همچنین نشان داد که وضعیت سالخودگان فقیر ساکن سرزمین‌های اشغالی نیز مناسب نیست به طوری‌که 92 درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند حقوق بازنشستگی‌ جوابگوی مخارج آنها نیست و دو سوم آنها گفته‌اند با این پول نمی‌توانند سلامت خودشان را حفظ کنند.

بر این اساس، هزینه بالای زندگی در سرزمین‌های اشغالی بر خانواده‌های ضعیف‌تر نیز به شدت  تاثیر  گذاشته به طوری‌که ۷۱ درصد کمک گیرندگان بدهی دارند و بیش از نیمی از خانواده‌های فقیر در زمستان حتی به وسایل گرمایشی دسترسی ندارند.

منبع: فارس

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.